رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر: چهره واقعی ایران را در مقالاتم منعکس خواهم کرد

تهران- رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر و نایب رئیس اول اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب گفت: گزارش نمایشگاه کتاب تهران و بازدیدهایی که داشتم را در مقالاتم منعکس خواهم کرد، باید تلاش کنیم تا چهره‌ای واقعی از ایران که زیبا و متمدن است را معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، یوسف شقره که برای اولین بار به منظور حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ایران سفر ‌کرده است، گفت: برخی از افراد تلاش می‌کنند در گذشته بمانند. در حالی‌که در دوران فعلی باید در زمینه بهبود روابط فرهنگی تلاش کنیم.

وی افزود: اکثر سفرا و وزیران، روابط سیاسی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند اما روشنفکران و فرهیختگان در انتقال فرهنگ‌ها نقش بسزایی دارند. من از سفر به ایران بسیار خرسندم. برای من بازدید از منزل امام خمینی(ره) بسیار جذابیت داشت. اینکه یک رهبر بزرگ در چنین خانه کوچک و محقرانه‌ای زندگی می‌کردند جالب بود. من گزارش این چند روز و بازدیدهایی که داشتم را در مقالاتم منعکس خواهم کرد.

یوسف شقره همچنین گفت: پیشنهادی دارم مبنی بر اینکه هیأتی از نویسندگان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران الجزایری به ایران سفر کنند تا واقعیات ایران را نه فقط در جهان عرب، بلکه در اروپا و جهان غرب منعکس کنند.

وی افزود: تعداد زیادی از افرادی که تمایل دارند به ایران سفر کنند، دچار ترس و دلهره‌ای هستند که ناشی از تبلیغات نادرست علیه ایران است. باید تلاش کنیم تا چهره‌ای واقعی از ایران که زیبا و متمدن است را معرفی کنیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌۱۴۰۲ در مصلا امام خمینی(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha