۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85114983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس پاکستان: جهان شاهد پیوند ناگسستنی ایران-پاکستان است

اسلام‌آباد- ایرنا- نماینده مجلس ملی پاکستان با تاکید بر پیشبرد سازوکار تهاتر و استفاده از ارزهای محلی در تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: حضور سران دوکشور در مرز پیام صریح به جهان است که ایران و پاکستان اراده قوی برای همکاری‌ها دارند و پای پیوند ناگسستی خود ایستاده‌اند.

به گزارش ایرنا، «زبیده جلال خان» بانوی سیاستمدار پاکستانی به دلیل تعلق وی به منطقه مرزی «مند» بلوچستان، از نزدیک با مشترکات دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان آشنا است و به عنوان نماینده منتخب از ایالت بلوچستان مصمم به تحکیم روابط میان دو کشور است. وی که در دولت سابق پاکستان وزیر تولیدات دفاعی بوده است، از ظرفیت‌های این وزارتخانه برای گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه مدیریت مرزی، همکاری‌های دفاعی و اقتصادی بهره برداری کرد.

این سیاستمدار ۶۳ ساله پاکستانی متولد کویت است اما در ایالت بلوچستان بزرگ شده و تحصیلاتش را به پایان رسانده است. وی پیش از ورود به دنیای سیاست یک معلم و فعال مدنی بود.

زبیده جلال که امروز همراه نخست وزیر پاکستان در آیین افتتاح بازارچه مرزی و خط تبادل برق در نقطه مشترک مرزی دو کشور حضور داشت، طی مصاحبه اختصاصی با ایرنا گفت: پاکستان به ویژه مردم ایالت بلوچستان همواره قدردان حمایت‌های ایران هستند و امروز با افتتاح این دو طرح بزرگ، امید جدید برای گسترش همکاری‌های فی مابین ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: افزایش صادرات برق ایران به بلوچستان پاکستان به ویژه بندر گوادر رونق اقتصادی برای مردم ماه و کمک به غلبه بر معضل فقر و بیکاری می‌کند. از طرفی فعالیت بازارچه‌های مرزی پیشین-مند نیز موجب تحکیم مراودات بازرگانی و تجاری دو کشور خواهد شد.

وزیر سابق تولیدات دفاعی پاکستان افزود که تحولات منطقه‌ای و تغییر معادلات جهانی باعث شده تا ایران و پاکستان روابط خود را تقویت کرده و این همکاری‌های اکنون وارد فاز جدیدی شده است و ثابت می‌کند که به رغم مشکلات و مسائل مرتبط با تحریم ایران، دو کشور گام‌های قوی به سمت جلو برمی دارند.

وی از دلارزدایی در معادلات تجاری ایران و پاکستان حمایت کرد و افزود که باید گام‌های بعدی را در مسیر عملیاتی کردن سازوکار تهاتر و بکارگیری ارزهای محلی در تجارت مشترک برداریم زیرا تا زمانی که تجارت و همکاری‌های اقتصادی یکدیگر را تقویت نکنیم دستیابی به منافع متقابل نیز مشکل خواهد بود.

نماینده مجلس پاکستان گفت که رویداد امروز در مرز مشترک و با حضور سران دو کشور یک پیام قوی و صریح برای جهان است که ایران و پاکستان اراده راسخ برای تقویت روابط دارند و پای همکاری و روابط برادرانه خود ایستاده‌اند.

زبیده جلال که از 'حزب مردمی بلوچستان' است، در دوره پرویز مشرف برای ۵ سال سمت وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت. وی در دولت قبل از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به عنوان وزیر تولیدات دفاعی در کابینه پاکستان خدمت کرد.

براساس این گزارش، نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان امروز توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جهمور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی موجب بهبود زندگی ساکنان مرزی و توسعه استان‌های همجوار شده و به غلبه بر پدیده قاچاق کمک بزرگی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha