۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 85115009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دبیرکل اتحادیه عرب: مشارکت کشورهای عربی در رفع مشکلات سوریه مهم است

دمشق - ایرنا - معاون دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه بازگشت سوریه به جلسات اتحادیه عرب مرحله جدیدی از برخورد با اوضاع سوریه است،خواستار مشارکت ملموس اعراب برای رفع مشکلات این کشور عربی شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا، حسام زکی در حاشیه نشست مقدماتی وزیران در سی دو مین اجلاس سران عرب در جده افزود: تمام مشکلات پیش روی سوریه به دلیل مشکلات قبل این کشور است .

وی با تاکید بر اینکه موضوع آرمان فلسطین در محور اصلی گفت وگوهای عربی خواهد بود ، اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در فلسطین را محکوم کرد و گفت:حمایت سیاسی کشورهای عربی از فلسطین ادامه دارد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که اجماع در نشست مقدماتی وزیران در مورد همه تصمیماتی بود که به روز جمعه در اجلاس سران ارائه می شود.

زکی به این نکته نیز اشاره کرد که تفاهمات عربی متعددی در مورد موضوعات مهم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار موضوعات متعددی از جمله موضوعات سیاسی و مرتبط با موضوع فلسطین و آخرین تحولات در حوزه بحران و مداخله خارجی در امور کشورهای عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین مجموعه تصمیمات ارائه شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل اتخاذ شد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در پایان ابراز امیدواری کرد که تصمیمات اجلاس سران کشورهای عربی انگیزه ای برای اقدام کشورهای عربی و تلاش برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود و کاهش اثرات آنها باشد.

رئیس جمهور سوریه راهی جده می شود

معاون دبیرکل اتحادیه عرب: مشارکت کشورهای عربی در رفع مشکلات سوریه مهم است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای شرکت در سی و دومین نشست شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح اجلاس سران که روز جمعه در شهر جده درعربستان سعودی برگزار می شود امروز پنجشنبه عازم این شهر می شود.

در دهم ماه می، رئیس جمهور سوریه دعوتنامه رسمی ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی برای حضور در سی و دومین نشست سران اتحادیه عرب در جده را دریافت کرد.

این دعوتنامه به جناب رئیس جمهور توسط نایف السدیری، سفیر عربستان سعودی در اردن تحویل داده شد.

اسد در دیدار با السدیری ضمن عرض درود و تشکر از خادم حرمین شریفین به خاطر این دعوت، تاکید کرد: برگزاری اجلاس آتی سران عرب در عربستان سعودی باعث تقویت اقدام مشترک عرب برای دستیابی به آرزوهای ملت‌های عرب خواهد شد.

خبرنگاران صبح امروز از آغاز ورود رؤسای جمهور، رهبران و پادشاهان کشورهای عربی به شهر جده برای شرکت در نشست سران کشورهای عربی که قرار است فردا برگزار شود، خبر دادند.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

وزرای خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب تحت تاثیر جریان غربی - عبری در خاورمیانه، در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha