۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85115162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بزرگ قرآنی "بشری" در بوشهر آغاز شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبر: 85115162
طرح بزرگ قرآنی "بشری" در بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح بزرگ قرآنی "بشری" به عنوان نمونه بارزی از آموزش نوین قرآن در بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم افروغ پنجشنبه شب در آیین آغاز این طرح اظهار کرد: قرآن کریم کامل‌ترین کتاب جهان هستی است و بین مسلمانان به عنوان مرجع و منبع برای همه امور شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: استان بوشهر از دیرباز در حوزه قرآن و تعالیم دینی پیشتاز بوده و معرفی قاریان برجسته و کسب مقام و افتخارات برتر در این بخش خود گواه بر این ادعا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه آموزش قرآن تنها رسالت مربی قرآن نیست، افزود: تعلیم قرآن یک وظیفه همگانی است که باید به شیوه صحیح در جامعه انجام و این مهم نهادینه شود.

افروغ بیان کرد: طرح بشری نمونه بارزی از آموزش نوین قرآن است که توجه به آن می‌تواند علاوه بر ترویج فرهنگ قرآن در همه سنین، موجب تشویق کودکان و نوجوانان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با حضور ابراهیم کرمانی نژاد مدرس دوره برای ۲ روز ویژه مربیان موسسات و مربیان جامعه قرآنی در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار و روز شنبه ۳۰ اردیبهشت آزمون طرح انجام می‌شود.

افروغ اظهار کرد: فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ی محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم از اهداف برگزاری طرح بشری است.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی جامع و مدونی برای سال جاری در حوزه‌های مختلف قرآنی انجام شده و امیدواریم با همکاری موسسه‌ها گام‌های اساسی در نشر و تعالیم قرآنی استان بوشهر برداشته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha