استفاده از راهبردهای دانش بنیان، افزایش جامعه قرآنی در بر دارد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با استفاده از روش های دانش بنیان، ضمن ارتقا جامعه قرآنی می توان از آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی کاست و بر تحکیم بنیان خانواده اثر گذاست.

به گزارش ایرنا، ابراهیم کرمانی‌نژاد روز پنجشنبه در نشست تخصصی اساتید آموزشی و موسسات عرصه فعالیت‌های فرهنگی قرآن و عترت بوشهر اظهار کرد: نوع رفتار، انتقال و روش تدریس آموزش دانش‌بنیان در رشد فرهنگ و دانش اجتماعی و علمی و نوع سبک زندگی متعالی مؤثر است.

وی افزود: بیان قرآن باید به شیوه دقیق به مخاطب و جامعه هدف انتقال پیدا کند.

کرمانی‌نژاد با اشاره به روش‌های آموزشی طرح قرآنی بشری به میزبانی استان بوشهر گفت: در طرح ملی بشری مهم‌ترین وظیفه متولیان و فعالان قرآنی، هنری و عترتی این است که هر کسی در حد توانایی‌ خود قرآن و نور آن را به متن عموم جامعه ببرد و اگر این اتفاق بیفتد پنجره معروف‌ها در زندگی و نوع سبک زندگی انسان‌ها کلید می‌خورد و این رویداد انتقال، اتفاق می‌افتد.

پیشکسوت قرآنی در این نشست به اهمیت داشتن اخلاق در فعالیت‌های قرآنی و هنری و فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: ارائه گزارش عملکرد به یکی از کارها و کارکردهای نهادهای متولی در عرصه امور اجتماعی و فرهنگی و قرآنی تبدیل شده است

عبدالرضا عبدالله‌زاده افزود: این یک آسیب بزرگ برای سایر بخش‌های مختلف است که موجب اتلاف وقت و فرصت‌سوزی و فرسایش فرصت‌های رویشی می‌شود.

محمدعلی هاشمی، مربی قرآنی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز جلسه‌های هفتگی قرآن کریم با حضور نوجوانان و جوانان را یکی از شیوه‌های جذب قرآن آموز در این رده سنی برای آموزش کلاس‌های را مؤثر خواند

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر گفت: نوع ارتباط‌گیری در شیوه یاددهی و امر یادگیری در سنگر تعلیم متعهدانه و تربیت مستعدانه بسیار تأثیرگذار است.

زهرا کشاورز نیا گفت: تمرین از طریق نرم‌افزارها و استفاده از ابزارهای نوین آموزشی و رسانه‌ای و همچنین ایجاد تعامل آموزش‌محور با والدین قرآن آموزان، می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌ها و گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در سایر بخش‌های جامعه و حتی در میان اصناف، مساجد و پایگاه مقاومت بسیج محلات یاری‌رسان باشد.

راه‌اندازی شبکه آموزشی "بلدالأمین" در مؤسسه طاها

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر در ادامه به تجربه‌نگاری آموزشی، هنری و دانش‌پایه در عرصه کلاس‌های برخط و غیر برخط گفت: نشریه مجازی و الکترونیکی جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی با عنوان طلوع و شبکه آموزشی تخصصی بلدالأمین راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این نشریه مجازی در زمینه برگزاری دوره‌های تخصصی حضوری و مجازی در رشته‌های حفظ، قرائت، تدبر و مفاهیم، تربیت معلم قرآنی، غدیر و مهدویت، فرهنگ و هنر، مشاوره ازدواج، خانواده، عفاف و حجاب، اخلاق و عرفان زیر نظر اساتید کشوری و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

کشاورز نیا ادامه داد: نشریه مجازی و الکترونیکی جوانان انقلابی آموزشی،دانشی و تخصصی،تربیتی، مهارت‌محور و فناورانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha