۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85115346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در آزمون نهایی پایه دوازدهم اردبیل شرکت می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و تمامی بسترهای اجرای آزمون نهایی پایه دوازدهم آماده شده است.

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری روز جمعه با تشریح تغییرات آزمون نهایی پایه دوازدهم در مقایسه با سال‌های قبل اظهار کرد: امسال ۲۷۷ مدرسه در استان در قالب ۷۷ حوزه اجرا و هفت حوزه تصحیح درگیر آزمون نوبت دوم نهایی خواهند بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییری در سوابق تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد شد و تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور ممکن است هیجاناتی به دانش‌آموزان وارد شود. از این بابت ممکن است برخی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها درصدد ترمیم نمره خود باشند که قانونگذار این اجازه را داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: یعنی دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته دیپلم خود را اخذ کرده‌اند و احتمال می‌دهند در برخی درس‌ها نیاز به تجدید نظر و افزایش نمره دارند می‌توانند آزمون داده و نمره خود را برای سوابق تحصیلی ترمیم کنند.

صفری اضافه کرد: در استان اردبیل سه هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و سه هزار و ۴۰۰ نفر هم بزرگسال هستند و مجموع اینها حدود هفت هزار نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز عادی در استان اردبیل وارد رقابت امتحانات نهایی می‌شوند و تمامی بسترهای اجرای آزمون نهایی پایه دوازدهم آماده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآورشد: پیش از این برونداد ۱۲ ساله دست‌اندرکاران آموزش و پرورش در کنکور مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت و امروز با محاسبه سوابق تحصیلی در کنکور آموزش و پرروش نقش و جایگاه خود را بازیافته است.

صفری گفت: در گذشته کسانی که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی داشتند می‌توانستند با صرف هزینه و شرکت در آزمون‌های تست‌زنی و کنکور و افزایش مهارت‌های خود در این زمینه موفق شوند و از سوی دیگر دانش‌آموزان بی‌بضاعت نمی‌توانستند در این رقابت موفق شوند و این برخلاف عدالت آموزشی بود.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای رفع این نقیصه تدبیر کرد که سوابق تحصیلی دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفته و از این طریق عدالت آموزشی برجسته و محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآورشد: در سال جاری ۴۰ درصد معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در قبولی کنکور تاثیرگذار خواهد بود و رقابت در آزمون کنکور ۶۰ درصد خواهد بود. سال آینده هم پایه دوازدهم و یازدهم میزان سوابق تحصیلی با ۱۰ درصد افزایش به ۵۰ درصد و سال بعد از آن هم سوابق دهم یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد محاسبه خواهد شد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در کنار آموزش و پرورش هستند و به این وزارتخانه در اجرای این سیاست کمک می‌کنند تا در نهایت عدالت آموزشی در سطح کشور محقق شود و دانش‌آموزان هم در مناطق محروم و هم مناطق برخوردار قابلیت‌های خود را نشان خواهند داد.

صفری ادامه داد: قبلا اگر آزمون‌ها به صورت سنتی و دستی تصحیح می‌شد، امسال در راستای احقاق حقوق دانش‌آموزان و پیشگیری از سوء‌استفاده احتمالی تصحیح اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: پس از ورود دانش‌آموزان به آزمون پاسخ برگ‌ها به حوزه تصحیح ارسال ، اسکن و در سامانه ثبت می شود ، سربرگ ورقه‌ها به صورت هوشمند جدا می‌شود طوری که مشخص نمی‌شود که سر برگ برای کدام استان و کدام دانش‌آموز است ، کلیه اوراق امتحانی آزمون اردبیل توسط استان‌های دیگر تصحیح خواهد شد و اگر در تصحیح دوم اختلافی بین اول و دوم باشد طرف سوم به عنوان داور عمل خواهد کرد و طرف سوم به عنوان مصحح و داور موارد اختلافی را تعیین نمره می‌کند و پس از آن کارنامه به صورت الکترونیکی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: اگر دانش‌آموز اعتراض داشته باشد، به مدرسه مراجعه می‌کند و با ارسال اعتراض مجدداً تقاضای بررسی نمره را می‌کند ، یعنی هیچگونه دخل و تصرفی توسط دبیران استان انجام نمی‌شود و جلوی هرگونه سوء استفاده گرفته شده و این اقدامات در راستای کمک به خانواده‌های محروم و ضعیف است.

صفری افزود: دانش‌آموزان باید حتماً ساعت هفت در محل آزمون حضور داشته باشند ، دانش‌آموزان باید فقط از خودکار مشکی پررنگ استفاده کنند چون تصحیح به صورت الکترونیکی است.

وی ادامه داد: برای اینکه آرامش خانواده‌ها به هم نخورد و با مشکل مواجه نشوند دانش‌آموزان باید از همراه داشتن وسایل اضافی از جمله موبایل غیر از خودکار مشکی پررنگ خودداری کنند و کارت ورود به جلسه همراه داشته باشند که آن هم به صورت الکترونیکی طراحی شده است.

وی در خصوص دریافت کارت ورود به آزمون نیز گفت: اشکالات فنی که در سامانه وجود دارد برطرف خواهد شد و کارت‌های ورود به جلسه طی روزهای شنبه و یکشنبه تحویل دانش‌آموزان خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان برای دریافت کارت ورود به جلسه حتی می‌توانند به رئیس حوزه در مدرسه محل آزمون و یا منطقه آموزش و پرورش مراجعه کنند ، رئیس سنجش منطقه برای حل مشکلات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخگوست ، اگر کسی نتواند کارت خود را بگیرد اداره کل آموزش و پرورش و سنجش اقدام به صدور کارت المثنی برای دانش‌آموز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha