آموزش و پرورش اردبیل ۳۵۰ مدرسه در دست احداث دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از در حال اجرا بودن ۳۵۰ طرح مدرسه‌سازی در استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مدارس بخش عمده‌ای از کمبود فضای آموزشی جبران می شود و ۲۵۰ مدرسه کانکسی برچیده خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا کلام الله صفری در همایش تجلیل از معلمان برتر و نمونه خلخال و گرامیداشت هفته معلم افزود: بر اساس بررسی‌های جدید اداره کل آموزش و پرورش اردبیل بیش از ۲۵۰ مدرسه کانکسی دراستان اردبیل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص یافت، افزود: ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان این استان از این طرح بهره مند شده اند و باقیمانده معلمان نیز با توجه به باز شدن سامانه و تمدید مهلت ثبت نام ، با ارائه مدارک در اردیبهشت ماه امسال موفق به ثبت نام شدند و به زودی از مزایای رتبه بندی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در اجرای طرح نهضت مدرسه‌سازی در استان اردبیل مناطق محروم استان همچون شهرستان خلخال در اولویت بوده و تلاش می‌کنیم مناطق محروم و کم برخوردار از مدارس مستحکم و با تجهیزات کافی بهره‌مند شوند.

صفری ادامه داد: انتظار از طبقه فرهنگی نگاه واقع بینانه به وضعیت موجود معلمان است و بویژه پس از بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان و تاکید بر حفظ این جایگاه از سوی احاد مختلف مردم، اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقای جایگاه معلمی اهتمام دارد و انتظار می رود سایر دستگاههای اجرایی و اقشار مختلف جامعه هم برای حفظ این جایگاه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: با به کارگیری معلمان غیربومی در مناطق آموزش و پرورش استان مخالف هستیم و معتقدیم با جذب معلمان غیربومی، در طول کمتر از یک سال با پیشنهاد انتقال معلمان غیربومی به محل زادگاه و سکونت خود مواجه خواهیم شد بنابراین از بکارگیری و جذب معلمان غیربومی خودداری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: شهرستان خلخال به عنوان پایلوت اجرای امتحانات پایان فصل هوشمند و الکترونیک و تصحیح اوراق به صورت کشوری انتخاب شده است و امیدواریم با همت وزارتخانه از تخلفات کنکور جلوگیری و مافیای کنکور برچیده شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش استان اردبیل از جذب ۷۸۵ معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه و همچنین معلمان پرورشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

در پایان این آئین از مدیر آموزش وپرورش خلخال به خاطر تلاش برای ارتقای سطح علمی این منطقه و معلمان برتر و نمونه سال تحصیلی جاری به همراه دانش آموزان نخبه و دارنده عنوان برتر جشنواره های علمی و فرهنگی با اهدای جوایزی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha