۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85115937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام سلطان عمان به زلنسکی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85115937
پیام سلطان عمان به زلنسکی

تهران - ایرنا - رسانه های عمان از ارسال پیام کتبی «هیثم بن طارق» سلطان عمان به «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا رسانه‌های عمان امروز (شنبه) نوشتند: این نامه دیروز (جمعه) توسط «عبد العزیز بن عبد الله الهنائی» سفیر عمان در کی یف تحویل «ماکسیم سوبخ» (Maksym Subkh) نماینده وپژه رئیس جمهور اوکراین در امور خاورمیانه و آفریقا شد.

به نوشته رسانه‌های عمان، متن این نامه در خصوص روابط دوجانبه مسقط و کی یف و مسائل بین المللی مورد علاقه دو طرف است.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نامه مربوط به روابط دوجانبه‌ای که دو کشور و دو ملت دوست را پیوند و آن را توسعه می‌دهد و همچنین مسائل بین المللی مورد علاقه مشترک و خدمت به صلح و امنیت بین المللی است.

در این پیوند، «اسعد بن طارق آل سعید» معاون نخست وزیر عمان در امور روابط و همکاری‌های بین المللی و نماینده ویژه سلطان عمان عصر گذشته در حاشیه سی و دومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب که در جده عربستان برگزار شد، با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه عمان، دو طرف درباره روابط دوجانبه بین دو کشور، تحولات جنگ اوکراین و راه‌های دستیابی به صلح عادلانه مطابق با قوانین بین الملل گفت و گو کردند.

عمان بارها خواستار توقف جنگ بین روسیه و اوکراین که یکمین سال خود را پشت سر می‌گذارد و حل و فصل مناقشه دو کشور از طریق راه حل سیاسی شده و آمادگی خود را برای میانجیگری بین مسکو و کیف اعلام کرده است.

عمان در تلاش است تا با استفاده از موقعیت استراتژیک خود و مجاورت با آسیای جنوبی مرکزی محلی برای ذخیره و توزیع گندم اوکراین باشد.

براساس اظهارات «ماکسیم سوبخ»، عمان در مارس (اسفند) گذشته به اوکراین پیشنهاد داد که یک مرکز غلات در خاک خود افتتاح کند.

وب سایت اوکراینی «Ukrinform» به نقل از ماکسیم سوبخ نماینده وپژه رئیس جمهور اوکراین در امور خاورمیانه و آفریقا نوشت که اگر این موضوع محقق شود، اوکراین به یکی از مراکز لجستیکی که در حال حاضر در اقیانوس هند فعال است دسترسی خواهد داشت.

نماینده ویژه رئیس جمهور اوکراین در امور خاورمیانه و آفریقا در ماه مارس گذشته به مسقط سفر کرد و با «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان دیدار و پیام رئیس جمهور اوکراین در رابطه با روابط دوجانبه بین دو کشور را به «هیثم بن طارق» سلطان عمان تحویل داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha