۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85116115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ باروری در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85116115
نرخ باروری در زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نرخ باروری در این استان پایان سال ۱۴۰۰، ۱.۷۴ درصد بود که این میزان در سطح کشور ۱.۶۵ درصد اعلام شده است و استان حدود یک دهم بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مشهود تقی لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، آمار جدید نرخ باروری استان در پایان سال ۱۴۰۱، به زودی منتشر خواهد شد که این مهم می تواند تحلیل جامعی را در این خصوص ارائه کند.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی و هر گروه از جمعیت در سنین مختلف ویژگی های خاص خود را دارد اضافه کرد: یک گروه سنی مصرف کننده و نیازمند دریافت خدمات بوده و بعد از بلوغ تا میانسالی مولد و خدمت رسان است و در واقع هزینه چندانی نیاز ندارد.

این مسوول ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده و در فاصله سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰، جمعیت سالمند کشور ۲ برابر خواهد شد در حالی که این روند در کشورهای همسایه طی۱۰۰ سال رخ می دهد و در عمل جمعیت کشور پنج برابر کشورهای همسایه پیرتر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از طرح های خوب دانشگاه علوم پزشکی استان اجرای طرح نفس(نجات فرزندان سالم از سقط) است، اظهار داشت: این کار با همکاری بسیج جامعه پزشکی از تیرماه سال ۱۴۰۱ در سطح این استان آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: بر این اساس با اجرای این طرح تا پایان سال گذشته ۲۳۱ مادر که قصد سقط جنین داشتند، مورد مشاوره قرار گرفتند که از این تعداد ۲۲۸ مادر منصرف شدند که ماحصل آن تولد نوزادان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم می توان قدم های مهمی در حل مسائل گوناگون برداشت که این مهم در مساله جمعیت نیز می تواند نمود بیشتری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha