خیز نامزدهای مستقل برای حضور در جایگاه نواب، دبیران و ناظران هیات رییسه مجلس

تهران - ایرنا - سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نامزدهای مستقل در این دوره از انتخابات هیات رییسه مجلس برای حضور در جایگاه نایب رییسی، دبیری و ناظری هیات رییسه خیز برداشته اند.

حجت الاسلام احدآزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره آخرین انتخابات هیات رییسه مجلس که دوم خرداد برگزار می شود، اظهار داشت: پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه، مجلس یازدهم وارد سال پایانی فعالیت خود می شود و می توان گفت که فضا به سمت انتخابات مجلس دوازدهم پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه یک سال پس از روی کار آمدن مجلس دوازدهم، انتخابات بعدی ریاست جمهوری در کشور برگزار می شود، گفت: بر این اساس می توان گفت که انتخابات چهارم هیات رییسه مجلس یازدهم می تواند پایه تحولات سیاسی باشد.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس درباره عملکرد هیات رییسه مجلس در یک سال گذشته افزود: در کنار نقدها و مخالفت هایی که درباره عملکرد هیات رییسه وجود دارد، فضای کلی مجلس در این زمینه تعاملی است و می توان عملکرد آن را در حوزه قانونگذاری قابل دفاع دانست.

نماینده مردم همدان در مجلس داشتن تجربه را یکی از ملاک های اصلی برای انتخاب رییس مجلس برشمرد و گفت: مجلس فرصتی برای آزمون و خطا ندارد ضمن آنکه باید ملاک های دیگری چون ولایت پذیری، فسادستیزی و مردم خواهی را نیز در انتخاب هیات رییسه مجلس در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات رییسه باید روحیه تعامل پذیری بالایی داشته باشند، افزود: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال به وحدت قوا و دوری از حاشیه سازی تاکید فرمودند، باید نمایندگان بر تعامل پذیری اصرار ورزند.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۶ خرداد امسال به اتمام می‌رسد و نمایندگان مجلس موظف هستند به‌مدت یک سال اعضای جدید هیات رییسه را انتخاب کنند و اعضای جدید هیات رئیسه مجلس بعد از قرائت سوگندنامه در تاریخ ۷ خرداد به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha