برگزیدگان مسابقات آزاد پاورلیفتینگ کشور در کرمان معرفی شدند+فیلم

کرمان - ایرنا - مسابقات پاورلیفتینگ کاپ آزاد کشور جام پهلوان ناصر شجاعی( اهل استان کرمان) روز شنبه باحضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده از سراسر ایران به میزبانی سیرجان خاتمه یافت و نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، این دوره مسابقات از روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مدت ۲ روز به میزبانی منطقه مکی آباد شهرستان سیرجان برگزار و یوسف شکوه به عنوان قویترین مرد این مسابقات انتخاب شد.

ناصر شجاعی به عنوان رییس سبک پاورلیفتینگ کارگران کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این مسابقات عنوان کرد: این دوره از مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و رکوردهای بسیاری هم در آن جابه جا شد.

برگزیدگان مسابقات آزاد پاورلیفتینگ کشور در کرمان معرفی شدند+فیلم

وی اظهار داشت: این مسابقات به همت امید طاهری رییس سبک شهرستان و اداره ورزش و جوانان سیرجان در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به نحو مطلوب برگزار و در نهایت نیز جوایزی ارزنده به قهرمانان این دوره از مسابقات اهدا شد.

عضو هیات رییسه پاورلیفتینگ راو و رییس جنوب شرق این سبک گفت: شرکت کنندگانی از استان های سراسر کشور به این مسابقات دعوت شدند و ضمن آنکه بحث استعدادیابی را نیز در این مسابقات پیگیری کردیم.

برگزیدگان مسابقات آزاد پاورلیفتینگ کشور در کرمان معرفی شدند+فیلم

شجاعی به عنوان سرمربی سابق تیم ملی ایران، قهرمانی های بسیاری در سطح مسابقات ملی و بین المللی در رشته پاورلیفتینگ و پرس سینه برای کشور کسب کرده و سال ها برای این مرز و بوم افتخار آفریده که شاگردان بسیاری را نیز طی سه دهه اخیر تقدیم ورزش ملی کرده است؛ همچنین از او به عنوان یکی از بنیانگذاران رشته پاورلیفتینگ نیز نام برده می شود.

برگزیدگان مسابقات آزاد پاورلیفتینگ کشور در کرمان معرفی شدند+فیلم

پاورلیفتینگ یا همان وزنه برداری قدرتی، یکی از قدرتی‌ترین ورزش‌های جهان به شمارمی رود که از نقطه نظر علم ورزش، هدف آن تولید حداکثر نیروی عضلانی برای انجام حرکات است و اسکات، ددلیفت و پرس نیمکت سه حرکت اصلی در این ورزش محسوب می شود.

رشته پاورلیفتینگ جزو رشته های فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی قرار دارد و ۶ سبک آن در ایران فعال است که این رشته فدراسیون جهانی نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha