۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85117125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز روزهای گرم سال و ضرروت مصرف بهینه برق

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85117125
آغاز روزهای گرم سال و ضرروت مصرف بهینه برق

شهرری - ایرنا - مدیر روابط عمومی نیروگاه برق ری با اشاره روزهای گرم سال و اوج مصرف برق از شهروندان خواست با صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی همیار تولید برق در این نیروگاه باشند.

علی موحدی پور روز یکشنبه با اشاره به سختی‌های تولید این حامل انرژی به خبرنگار ایرنا گفت: شایسته است مشترکان با صرفه جویی در مصرف انرژی به تلاشگران صنعت تولید برق کشور یاری رسانده و همه با هم همیار تولید برق باشیم.

این مسئول اظهار داشت: نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.
وی بابیان اینکه نیروگاه ری با تمام توان برای تولید برق پایدار و رساندن آن به هموطنان تلاش و برنامه ریزی می کند، افزود: این نیروگاه به عنوان متنوع ترین واحد گازی تولید کننده برق کشور به شمار می رود.
موحدی پور خاطرنشان کرد: نیروگاه برق ری در جنوب کلانشهر تهران علاوه بر تولید برق پایدار، همواره با کمک‌های عام المنفعه،حمایت از سازمان‌های خیریه حامی فعالیت های مبتنی بر مسئولیت های اجتماعی بوده است و در همین راستا برای تحقق مسئولیت اجتماعی کمک‌هایی را جهت تامین بسته‌های تغذیه سالم به آسایشگاه خیریه کهریزک اهدا کرد.
موحدی پور گفت:مسئولیت اجتماعی از جمله کارهایی است که نیروگاه ری علاوه برتولید انرژی پایدار، توانسته گام‌هایی را برداردکه امسال هم به این امر مهم اهتمام داشته وبسته‌های تغذیه ای را برای کودکان دوست داشتنی آسایشگاه خیریه کهریزک فراهم نموده است.

وی همچنین از اجرای طرح اردوی راهیان پیشرفت و سفیران تولید برق در این نیروگاه خبر داد و گفت: همزمان با شروع روزهای گرم سال و اوج مصرف برق و به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، خانواده کارکنان از نیروگاه ری بازدید کردندند.
این مسئول ادامه داد: به منظور آشنایی خانواده کارکنان به ویژه فرزندان، با نحوه ی تولید انرژی برق درنیروگاه ری و بیان موضوعات مرتبط با الگوی صحیح مصرف برق، خانواده کارکنان نیروگاه ری از بخش های مختلف این شرکت بازدید کردند واز نزدیک با فرآیند تولید برق آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha