مجلس با مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات به مدت ۶ ماه مخالفت کرد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مسکوت گذاشتن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مخالفت کردند و به این ترتیب این طرح همچنان در دستور رسیدگی مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، پیشنهاد مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به مدت شش ماه با امضاء ۲۵ نماینده در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این پیشنهاد گفت: رهبر انقلاب بر اصلاح قانون انتخابات تاکید داشتند اما این طرح به معنی اصلاح نیست و در عین حال ابهامات و شبهه های بسیاری نیز ایجاد می کند که می توان گفت فرمان ایشان در این طرح محقق نمی شود و باید با تامل بیشتری در این زمینه اقدام کرد.

کاظم دلخوش اباتری اظهار داشت: اکنون زمان مناسبی برای بررسی این طرح نیست و به انتخابات اسفند ماه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که امسال برگزار می شود هم نمی رسد و بنابراین تحولی در برگزاری انتخابات ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری اینکه حل مشکلات اقتصادی اولویت اصلی کشور است یادآور شد: مردم فکر می کنند مجلس به دنبال اصلاح قانون انتخابات است در حالی که اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست.

دلخوش اباتری خواستار ارایه لایحه کارشناسی شده از سوی دولت برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شد و تاکید کرد: این طرح دارای اشکال است و باید جزئیات آن را با سعه صدر و حوصله بررسی کرد.

به گفته این نماینده مجلس، اگر این طرح تبدیل به قانون شود راهگشای حل مشکلات انتخابات نخواهد بود.

دلخوش با یادآوری اینکه در موضوع واگذاری خودرو برای مجلس حاشیه هایی بوجود آمد، خطاب به نمایندگان گفت: نگذارید حاشیه های جدید برای مجلس در فضای رسانه به وجود آید.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات به مجالس قبلی بر می‌گردد و یکی از مطالبات رهبر انقلاب بوده است تا قانون انتخابات در چارچوب ارزشهای انقلاب اصلاح شود و این حرف جدیدی نیست که بگوییم برای این مجلس حاشیه درست می شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: اگر قانون انتخابات اصلاح شود، جلوی افراد شیادی که با خرید رای سعی می کنند به مجلس راه یابند، گرفته می شود.

وی افزود: در مجلس یازدهم حدود سه سال برای تهیه این طرح کار کارشناسی شده است و تصویب آن ضرورت دارد تا زمینه ورود شایستگان به مجلس فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha