۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85117485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیمانکاران ضعیف در طرح نهضت ملی مسکن گیلان کارت زرد می‌گیرند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر دستگاه‌های مربوطه بر کار پیمانکاران در پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: به پیمانکارانی که عملکرد ضعیفی داشته و پروژه هایشان سرعت لازم را ندارد، کارت زرد داده ضمن آنکه باید عملکرد خود را سریع به سطح مطلوب برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه پیشرفت کار در طرح نهضت ملی مسکن از اسفندماه در مرحله فونداسیون مانده است بر شتاب بخشی بر روند اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: بدلیل شرایط جوی استان طی ماه‌های آبان و آذر در بخش سفت‌کاری نمی‌شود کار کرد از این‌رو باید در ماه‌هایی که شرایط آب و هوایی مناسب است، عملیات اجرایی را با سرعت به پیش برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی ۶ ماه اخیر همچنان ۶ تا ۷ هزار نفر از متقاضیان واریزی وجه اولیه را انجام نداده‌اند بر ریشه‌یابی علت واریز نکردن وجوه اولیه توسط متقاضیان تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌ تعاونی‌های مسکن برای پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده شود، تصریح کرد: باید شیوه ساخت و ساز تغییر کند شیوه های نوین جایگزین روش های سنتی شود ضمن اینکه باید برای تحقق تعهدات دولت، اجرای پروژه ها زمان‌بندی شود و طبق برنامه کار به انجام رسد.

وی تصریح کرد: امروز برخی از پروژه‌های مسکن در استان متناسب با سرعت‌ مورد انتظار و برنامه دولت نیست در حالی که باید نقشه ساخت مسکن بر اساس طرح نهضت ملی با روند تعیین شده پیش برود.

استاندار گیلان همچنین بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر بخش باقی‌مانده پروژه های مسکن مهر تاکید و بیان کرد: متقاضیان دیگر تاب آوری‌شان تمام شده و مسئولان باید برای رفع سریع‌تر مشکل چاره اندیشی کنند.

عباسی در ادامه به وضعیت بافت فرسوده استان نیز اشاره کرد و گفت : باید از ظرفیت و توان سرمایه گذاران در این بخش بهره گرفته شود ضمن اینکه در بخش ساخت مسکن باید تلاش شود بین عرضه و تقاضا تعادلی برقرار شود.

به گزارش ایرنا، سهم گیلان از طرح نهضت ملی مسکن حدود یکصد هزار نفر تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha