به گزارش ایرنا، دکتر حمید شکری خانقاه روز یکشنبه در همایش آموزشی مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان البرز که در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد،افزود: موفقیت روابط عمومی ها در گرو تعداد اخبار منتشر شده در رسانه ها نیست بلکه شاخص موفقیت آن ها در حل مشکلات مردم یا جامعه هدف است.
وی ادامه داد: در بررسی علمی فعالیت روابط عمومی ها، اصل بر کیفیت کار، اثر بخشی ، نفوذ در لایه های اجتماعی و ارتباط موثر با مخاطبان قرار گرفته است که به طور مثال روابط عمومی ها در جهاد تبیین باید به سه اصل روشنگری، اقناع و جلب حمایت مخاطبان تمرکز کنند.
مدرس علم ارتباطات و روابط عمومی ها تاکید کرد: جریان سازی ارتباطی در روابط عمومی ها باید بر اقناع سازی استوار شود ضمن آنکه نفوذ به لایه های اجتماعی ضروری است و در واقع بازخوردها و نیازهای واقعی به دستگاه اجرایی منعکس شود.
شکری خانقاه گفت : یک روابط عمومی هوشمند در مدیریت بحران تمام جوانب را رصد و مدیریت می کند و تمام کمپین هایی که علیه سازمان شکل می گیرد را زیر نظر دارد.
وی انطباق پذیری نیازها و خواسته های مخاطبان و جامعه هدف را از وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: باید مدافع مردم و سازمان خود بود تا ضمن جلب اعتماد مردم ، سمت و سوی خدمات رو به جلو پیش برود.
این مدرس علم ارتباطات و روابط عمومی بیان کرد: شناسایی واقعیت های آشکار و پنهان از هوشمندی روابط عمومی ها به شمار می رود ضمن آنکه مدیران موفق با گام برداشتن در مسیر مهندسی علم ارتباطات ، اعتماد آفرینی، رضایتبخشی، ارزش آفرینی ، شوق آفرینی و صداقت آفرینی را پیشه می کنند.
وی بیان کرد: شبکه سازی ارتباطی در دستگاه های اجرایی راز موفقیت برای آنها خواهد بود و باید کلونی ها یا مجموعه انتقادی را شناسایی و مدیریت کرد.
شکری خانقا از محبوبیت، مقبولیت و مشروعیت به عنوان سه عنصر مهم برای اثر گذاری حلقه ارتباطی اجتماعی نام برد و افزود : برای ایجاد محبوبیت باید در خود جذابیت ایجاد کنیم و داشتن روحیه منعطف لازمه محبوبیت اجتماعی است.
این مدرس علم ارتباطات ، داشتن روحیه خلاق ، سازگازی با محیط و مسوولیت اجتماعی را برای دستیابی به محبوبیت ، مقبولیت و مشروعیت اجتماعی ضروری دانست و گفت : باید نقد صادقانه دیگران را پذیرفت و از کارهای خوب دیگران تجلیل کنیم تا میزان محبوبیتمان افزایش پیدا کند.
وی ایجاد تعامل دوطرفه با مردم و جامعه هدف را برای برقراری ارتباط موثر ضروری دانست و بیان کرد: بازنمایی های دیگران را باید جدی بگیریم .
شکری خانقاه با بیان اینکه مردم از ابهام و بیان مطالب غیرشفاف تنفر دارند، گفت : شفاف سازی فعالیت های دستگاه های اجرایی در افزایش اعتماد عمومی موثر است.
وی تاکید کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید نظامنامه ارتباطی سازمان خود را در اختیار روابط عمومی قرار دهند تا تعامل سازنده و موثر با مخاطبان برقرار شود.
نظر شما