۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85117598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقناع، اعتماد سازی و حل مشکلات مهمترین رسالت روابط عمومی ها است

کرج - ایرنا - مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی کشور با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی های سازمان ها و دستگاه های اجرایی در ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان و مردم گفت: اقناع ، اعتماد سازی و حل مشکلات مردم مهمترین رسالت و رمز موفقیت روابط عمومی ها در عصر کنونی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، دکتر حمید شکری خانقاه روز یکشنبه در همایش آموزشی مسوولان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان البرز که در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) کرج برگزار شد،افزود: موفقیت روابط عمومی ها در گرو تعداد اخبار منتشر شده در رسانه ها نیست بلکه شاخص موفقیت آن ها در حل مشکلات مردم یا جامعه هدف است.

وی ادامه داد: در بررسی علمی فعالیت روابط عمومی ها، اصل بر کیفیت کار، اثر بخشی ، نفوذ در لایه های اجتماعی و ارتباط موثر با مخاطبان قرار گرفته است که به طور مثال روابط عمومی ها در جهاد تبیین باید به سه اصل روشنگری، اقناع و جلب حمایت مخاطبان تمرکز کنند.

مدرس علم ارتباطات و روابط عمومی ها تاکید کرد: جریان سازی ارتباطی در روابط عمومی ها باید بر اقناع سازی استوار شود ضمن آنکه نفوذ به لایه های اجتماعی ضروری است و در واقع بازخوردها و نیازهای واقعی به دستگاه اجرایی منعکس شود.

شکری خانقاه گفت : یک روابط عمومی هوشمند در مدیریت بحران تمام جوانب را رصد و مدیریت می کند و تمام کمپین هایی که علیه سازمان شکل می گیرد را زیر نظر دارد.

وی انطباق پذیری نیازها و خواسته های مخاطبان و جامعه هدف را از وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: باید مدافع مردم و سازمان خود بود تا ضمن جلب اعتماد مردم ، سمت و سوی خدمات رو به جلو پیش برود.

این مدرس علم ارتباطات و روابط عمومی بیان کرد: شناسایی واقعیت های آشکار و پنهان از هوشمندی روابط عمومی ها به شمار می رود ضمن آنکه مدیران موفق با گام برداشتن در مسیر مهندسی علم ارتباطات ، اعتماد آفرینی، رضایتبخشی، ارزش آفرینی ، شوق آفرینی و صداقت آفرینی را پیشه می کنند.

وی بیان کرد: شبکه سازی ارتباطی در دستگاه های اجرایی راز موفقیت برای آنها خواهد بود و باید کلونی ها یا مجموعه انتقادی را شناسایی و مدیریت کرد.

شکری خانقا از محبوبیت، مقبولیت و مشروعیت به عنوان سه عنصر مهم برای اثر گذاری حلقه ارتباطی اجتماعی نام برد و افزود : برای ایجاد محبوبیت باید در خود جذابیت ایجاد کنیم و داشتن روحیه منعطف لازمه محبوبیت اجتماعی است.

این مدرس علم ارتباطات ، داشتن روحیه خلاق ، سازگازی با محیط و مسوولیت اجتماعی را برای دستیابی به محبوبیت ، مقبولیت و مشروعیت اجتماعی ضروری دانست و گفت : باید نقد صادقانه دیگران را پذیرفت و از کارهای خوب دیگران تجلیل کنیم تا میزان محبوبیتمان افزایش پیدا کند.

وی ایجاد تعامل دوطرفه با مردم و جامعه هدف را برای برقراری ارتباط موثر ضروری دانست و بیان کرد: بازنمایی های دیگران را باید جدی بگیریم .

شکری خانقاه با بیان اینکه مردم از ابهام و بیان مطالب غیرشفاف تنفر دارند، گفت : شفاف سازی فعالیت های دستگاه های اجرایی در افزایش اعتماد عمومی موثر است.

وی تاکید کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید نظامنامه ارتباطی سازمان خود را در اختیار روابط عمومی قرار دهند تا تعامل سازنده و موثر با مخاطبان برقرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha