گلایه فرماندار گنبدکاووس از کم‌توجهی ادارات به تهدیدات حوزه مواد مخدر
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس با گلایه از کم توجهی برخی ادارات و نهادهای اجرایی و فرهنگی این شهرستان به آسیب‌ها و تهدیدات حوزه موادمخدر، تاکید کرد: نداشتن برنامه و کمی‌گرایی بجای کیفیت‌گرایی مهمترین اشکال و آسیب مدیران این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس که با غیبت هشت رییس اداره و تاخیر رییس چند اداره دیگر همراه بود افزود: برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بالاخص حوزه موادمخدر علاوه بر احساس مسوولیت نسبت به انجام وظایف قانونی باید وظیفه انسانی و اخلاقی نیز داشته باشیم.

وی بابیان اینکه آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه موادمخدر مشکلات زیادی برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: مدیران و کارکنانی که به هر طریق در انجام وظایف خود در این حوزه کوتاهی کنند، باید پاسخگوی خدا، وجدان و مردم باشند.

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: داشتن برنامه و انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی با کیفیت و اثرگذار در کنار اقدامات مقابله‌ای که مجموعه نیروهای فراجا و امنیتی انجام می‌دهد، رمز موفقیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این حوزه است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان (ماده ۱۶) در گنبدکاووس گفت: این مرکز هنوز برخی ایرادات دارد که بهزیستی باید آنرا رفع کند.

فرماندار گنبدکاووس بیان داشت: برای راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مردان در این شهرستان هم با اینکه منابع ملی جذب شده اما هنوز به نتیجه نرسیده و ممکن است اعتبارات آن برگشت داده شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی گنبدکاووس هم در این جلسه گزارشی از کشفیات موادمخدر در ۲ ماه گذشته ارائه داد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی و با اجرای ۱۰ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی مقدار ۳۲ و نیم کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ عزت نورمحمدیان افزود: در این مدت ۴۷ خرده فروش موادمخدر و ۸۱ معتاد دستگیر شده که ۲۷ نفر آنها با مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته نیز اعضای یک باند تهیه و توزیع موادمخدر "توهم زا" در گنبدکاووس متلاشی شد و ۲ نفر از عوامل اصلی آن دستگیر شدند ضمن اینکه از این افراد ۱۳۶ کیلوگرم موادمخدر توهم زا کشف و ضبط گردید.

فرصت ۴۵ روزه فرماندار گنبدکاووس برای راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر

امسال ۶۴۹ کیلوگرم موادمخدر در گنبدکاووس کشف شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha