۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85118206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تاکید کرد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان بر لزوم طراحی و اجرای برنامه‌های غیرمستقیم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که در محل این اداره کل برگزار شد افزود: طراحی این برنامه‌ها باید با نظر متخصصان و با بهره گیری از روش‌های مطلوب جامعه و فرهنگ ایرانی- اسلامی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای طرح‌های مختلفی نظیر مرهم مورد استفاده قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای استان نیز برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

استاندار اصفهان، طرح مرهم را حرکتی مطلوب و ارزنده خواند و افزود: همه باید تلاش کنیم تا این طرح آموزش و پرورش به سرانجام برسد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: چهارچوب طرح مرهم که شامل بررسی میدانی در مدارس، مناطق و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی است بسیار مطلوب است و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند حداکثر استفاده را از بضاعت‌های موجود ببرد.

مرتضوی تصریح کرد: کنترل عوامل و ابزارهای محرک آسیب‌های اجتماعی مساله دیگری است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد تا ابزارهای محرک که ممکن است دانش‌آموزان را در معرض آسیب قرار دهد شناسایی شده و از دسترسی به آن‌ها جلوگیری شود.

وی همچنین از مجموعه شورای آموزش و پرورش بدلیل عملکرد مطلوب خود که منجر به حضور در بین برترین شوراهای آموزش و پرورش کشور شد و در جلسه وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفت، تشکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: باتوجه‌به این که گروه هدفمان دانش‌آموزان هستند رویکرد آموزش و پرورش این است تا آسیب‌های اجتماعی برای فرزندانمان را کاهش دهیم که نیازمند همراهی نهادها و ارگان‌های دیگر و همفکری آنان است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: از مهم‌ترین موضوعات آموزش و پرورش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که در استان اصفهان اهتمام ویژه‌ای نسبت به کاهش این آسیب‌ها در جامعه دانش‌آموزی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با بیان اینکه، زندگی ماشینی آسیب‌هایی را به‌دنبال دارد، ادامه داد: تغییر بسیار سریع سبک زندگی، آسیب‌هایی را در جوامع و به ‌تبع آن در جامعه ما به دنبال داشته است و پدیده کرونا و تأثیراتی که بر زندگی مردم گذاشت این آسیب‌ها را دوچندان کرد.

ابراهیمی با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی در دوران شیوع کرونا، عنوان کرد: تعطیلی حدود ۳۰ ماه مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی در دوران کرونا عوارض و آسیب‌هایی را در پی داشت که با محوریت افسردگی و رفتارهای پرخطر در جامعه دانش‌آموزان همراه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: دشمن درصدد است تا برخی از آسیب‌ها را رواج و عادی جلوه دهد و محتواهای مختلفی دراین‌خصوص در اختیار دانش‌آموز قرار دهد و قبح موضوع آسیب‌های اجتماعی را از بین ببرد.

ابراهیمی تأکید کرد: آنچه که بیشتر در حال انتشار میان نسل جوان است فایل‌های تولید شده در فضای مجازی است که در راستای ایجاد آسیب‌های اجتماعی بوده که نیازمند اقداماتی جدی دراین‌خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی از جمله راهکارهایی است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرا شده است تا اقدام به هنگام برای کاهش آسیب‌های موجود انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط معناداری میان آسیب‌های گوناگون اجتماعی است و ازآنجایی‌که پیشگیری از گسترش آسیب‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نیاز است تا مراکز و نهادهای مسئول نیز به مساله ورود کنند تا اقدام به‌موقع و البته مؤثر در این راستا انجام شود.

ابراهیمی با اشاره به انتخاب شورای آموزش و پرورش استان اصفهان به‌عنوان شورای برتر در میان استان‌های کشور، گفت: در ارزیابی شوراهای برتر، رتبه برتر به‌صورت توصیفی معرفی شد و به همین منظور پنج اداره کل برتر انتخاب شدند که اصفهان یکی از آنها بوده است.

وی افزود: تشکیل مرتب و به‌موقع جلسات و حضور اعضای شورای آموزش و پرورش در این جلسات، کاربردی‌بودن مصوبات و اجرایی‌شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش از جمله مواردی بوده که برای انتخاب شورای برتر لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تاکید کرد: خروجی مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش باید بیش‌ازپیش ملموس باشد و در سطح مدارس اثرات آن دیده شود و این امر باید باتوجه‌به تخصص و تجارب اعضای این جلسه مدنظر قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha