مجتمع فرهنگی هنری آران و بیدگل  بعد از ۲۰ سال به بهره برداری می رسد

کاشان _ ایرنا _ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت:مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود، پس از ۲۰ سال و با حمایت های دولت سیزدهم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

روح الله قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری آران و بیدگل سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبار در سفر سال گذشته رییس جمهور از محل مصوبات سفر به این شهرستان تخصیص یافته و بنا داریم تا پایان سال جاری این مجتمع به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد:در حال حاضر هنرمندان آران و بیدگل مکان مشخصی برای برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه خود ندارند و بهره برداری مجتمع فرهنگی و هنری بسیاری از مشکلات هنرمندان این شهرستان را رفع می کند،این مجتمع در صورت بهره برداری ظرفیت برگزاری بسیاری از جشنواره ها و همایش های بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل بیان کرد: مجتمع فرهنگی هنری آران و بیدگل در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارای ۱۲ اتاق است.

قربانی افزود: در حال حاضر یکهزار هنرمند در حوزه های خطاطی،نقاشی،سینما،نویسندگی،تئاتر و غیره در شهرستان آران و بیدگل فعال هستند و تعداد ۷۵ کانون مساجد، پنج هزار حافط قرآن کریم و ۱۰ هزار قاری قرآن در این شهرستان داریم.

وی اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل ۷۰ شهید هنرمند دارد و این یک ظرفیت بزرگ معنوی برای حوزه هنر شهرستان است.

شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha