فیلم|واکسیناسیون طاعون دام در منطقه سیستان

زاهدان- ایرنا- واکسیناسیون رایگان طاعون دام در مناطق روستایی و عشایری منطقه سیستان با حضور ۱۶ تیم از نیروهای واکسیناتور بخش‌ خصوصی و دولتی دامپزشکی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا؛ علاوه‌بر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، واکسیناسیون رایگان دام ها به منظور ایمن سازی جمعیت دامی منطقه به صورت دوره‌ای علیه بیماری تب برفکی، هاری، آبله، تب مالت، لمپی اسکین و در صورت وقوع کانون بیماری شاربن انجام می‌شود.

خشکسالی های متوالی با از بین بردن کشاورزی و منابع تغذیه و تعلیف دام، شرایط دامپروری را در منطقه سیستان با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

عدم تغذیه با غذای مناسب زمینه ساز تضعیف سیستم ایمنی بدن دام‌ها می‌شود. با وجود تمامی شرایط پیش آمده متعاقب خشکسالی با واکسیناسیون منظم جمعیت دامی در مناطق روستایی و عشایری در حال حاضر شاهد سطح ایمنی پایدار در برابر بیماری ها هستیم و جای نگرانی در خصوص شیوع بیماری های واگیردار دامی وجود ندارد.

در حال حاضر در منطقه سیستان علاوه بر فعالیت و خدمات رسانی بخش‌های دولتی دامپزشکی، ۱۴ داروخانه و ۱۲ درمانگاه و مرکز مایه کوبی بخش خصوصی خدمات معاینه، ویزیت و درمان دام را در تمامی ایام هفته ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha