۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85119253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: کیفیت هوای اغلب مناطق این استان از بعدازظهر امروز / سه شنبه / به خصوص برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف است و بعدازظهر با وزش باد و افزایش پوشش ابرها همراه خواهد شد که این وضعیت جوی، شرایط ورود گرد و غبار به استان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گروههای حساس و آسیب پذیر از جمله سالمندان و کودکان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی و زنان باردار از حضور در فضای باز خودداری کنند، اظهار کرد: استفاده از ماسک مناسب برای فعالیت در فضای باز در این شرایط جوی توصیه می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی وارد استان شده و فعالیت خود را با بارشهای رگباری و رعد و برق آغاز می کند که این شرایط تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۴ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۶ درجه، آببر ۲۱ و ۳۴ درجه، سلطانیه هفت و ۲۲ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۲ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha