خود را شادترین مرد جهان یافتم؛ بازگشت آخرین ملوان مفقودی توفان دریایی به بندرلنگه

بندرعباس - ایرنا - آخرین ملوان مفقود شده لنج‌های حادثه دیده که در توفان دریاییِ بامداد یکشنبه توسط یک لندینگ کرافت یافته و از امارات به بندرلنگه بازگشت، گفت: پس از نجات، خود را شادترین مرد جهان یافتم.

سجاد حلافی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ساعت‌های ۲ تا ۲ و نیم ظهر شنبه از بندرلنگه به سمت دبی حرکت کردیم و همه چیز تا زمانی که به شهرستان دریایی ابوموسی رسیده و از آن عبور کردیم خوب و طبق روال گذشته قرار داشت.

وی افزود: هیچ اخطار و هشداری هم مبنی بر شرایط نامساعد جوی داده نشده بود و زمانی که به ۲۰ مایلی دبی رسیدیم، یعنی حدود ۱۱ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب وزش باد شدید آغاز شد.

وی بیان کرد:‌ شدت وزش باد به اندازه‌ای بود که پس از گذشت ۲ تا سه ساعت همه چیز بهم ریخت و آب به موتور برق و موتور لنج رسید و آن‌ها را از کار انداخت.

این ملوان گفت: در این شرایط دانستیم که لنج غرق خواهد شد، زیرا موج‌های خلیج فارس بلند با سرعت بودند و امیدی هم برای نجات متصور نبودیم.

تا آخرین لحظه درحال کمک خواهی از سایر شناورها و مردم و اعلام موقعیت خود با استفاده از بی‌سیم بودمحلافی ادامه داد: تا آخرین لحظه درحال کمک خواهی از سایر شناورها و مردم و اعلام موقعیت خود با استفاده از بی‌سیم بودم تا چنانچه شناوری به کمک آمد از موقعیت اطلاع داشته باشد و همین موجب شد از سایر افراد شناور جدا باشم.

وی بیان کرد: زمانی که آب به داخل کابین نفوذ کرد شناور را رها و از آن خارج شدم، اما به دلیل شدت امواج جلیقه را رها کرده تا بتوانم شنا کنم، اما صدای سایر افراد شناور که بسیار ضعیف بود به سختی شنیده می‌شد.

این ملوان اشاره کرد:‌ تاریکی شب و بلندی امواج و وزش باد و باران مانع دیده شدن چیزی در اطرافم می‌شد و تنها صدای ضعیف بچه‌ها شنیده می‌شد که مرا صدا می‌زدند.

حلافی ادامه داد: در همین شرایط بود که یک حلقه نجات پیدا و به درون آن رفتم و حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت بر روی آب شناور بودم و ماهی‌ها هم به پایم می‌خوردند و این اذیت کننده بود.

وی افزود: اضطراب داشتم و به خود امید می‌دادم که نجات خواهم یافت، بسیار خسته بوده و انرژی فراوانی از دست داده بودم و هر لحظه امکان داشت بی‌هوش شوم.

این ملوان ادامه داد: در همین حین یک خربزه و یک بطری نوشابه از باقی مانده‌های لنج پیدا کردم که خربزه با سر شکسته خوردم و نوشابه را با وجود گرم بودن به دلیل داشتن قندی که می‌توانست انرژی زا باشد، نوشیدم.

نفسم بریده بود و توان شناکردن نداشتم، آب شور خلیج فارس را هم که خورده بودم موجب شده بود با سختی نفس بکشم، در آن لحظات از خداوند تنها نجات خود و صبر مادرم را می‌خواستمحلافی ابراز کرد: چهار شناور لندینگ‌کرافت را دیدم که مسیر حرکت‌شان به سمت بندرلنگه بود اما آن‌ها دید خوبی نسبت به من نداشتند، شناور پنجم هم که از کنارم عبور کردم به طور کامل امیدم را برای نجات باختم،‌ دیگر نفسم بریده بود و توان شناکردن نداشتم، آب شور خلیج فارس را هم که خورده بودم موجب شده بود نفس کشیدنم با سختی باشد، در آن لحظات از خداوند تنها نجات خود و صبر دادن به مادرم را می‌خواستم.

وی ابراز کرد: آن زمان بود که مرگ را به چشم خود دیدم، اما وقتی لندینگ‌کرافت پنجم اندکی جلوتر دور زد و بازگشت گویا همه‌ ثروت جهان را به من داده باشند، مطمئن شدم برای نجات من می‌آیند زیرا به طور معمول شناوری که در حال اعزام به بندرلنگه است، مستقیم می رود و باز نمی‌گردد.

این ملوان نجات یافته افزود: وقتی مرا به درون لندگینگ کرافت بردند احساس کردم تولدی دوباره یافته‌ام و خداوند عمری دیگر به من داده است و خود را شادترین فرد روی جهان دانستم و به خاطر نجات خویش از نیروهای  لندینگ کرافت آلفا پرستیج و فیصل ایرانی بسیار سپاسگزارم.

وی در پایان گفت: بهترین شناگر جهان هم که باشی نباید دریا را دست کم بگیری، شوخی ندارد و قبل از رفتن به دریا باید همه چیز را بررسی و با لوازم نجات وارد آن شد.

فواد مرادزاده فرماندار لنگه نیز افزود:‌ شرایط نامساعد جوی و توفان بامداد یکشنبه موجب غرق شدن تعدادی لنج در حوالی بندر شارجه می‌شود.

وی ادامه داد: این شناورها به دلیل اینکه هنوز مجوز ورود به بندر برای آن‌ها صادر نشده بود در پنج مایلی شارجه منتظر صدور مجوز بوده‌اند که توفان آغاز می‌شود.

فرماندار بندرلنگه اضافه کرد: در آن شب چندین نفر توسط شناورهایی که برای نجات افراد مفقود شده رفته بودند از دریا نجات پیدا می‌کنند و این فرد که ساکن بندرلنگه بوده، حدود ۱۱ ساعت پس از حادثه توسط یک لندینگ کرافت از دریا نجات یافته و به بندرلنگه باز می‌گردد.

شایان ذکر است، فیلمی از این ملوان توسط رسانه‌های محلی تهیه شده که، سجاد حلافی در آن حادثه رخ‌داده برای خود را توضیح می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha