شدت باد در مناطق دریایی هرمزگان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

بندرعباس - ایرنا - معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: شدت باد در ساعات بعدازظهر و شب (امروز سه‌شنبه) در غالب مناطق دریایی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سبب اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

مرضیه سی سی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روز جاری و فردا چهارشنبه دریا با وزش بادهای نسبت شدید جنوب غربی و شمال غربی به نسبت مواج خواهد بود.

وی توصیه کرد: در این مدت شناورهای سبک و قایق های تفریحی از تردد دریایی در مناطقی چون کیش، لاوان، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک و شرق جاسک خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز در ساعات صبح کاهش موقتی باد و در ساعات بعدازظهر افزایش باد و دریا نسبت مواج پیش بینی می شود.

سی سی پور ادامه داد: طی روز جاری گذر ابر از آسمان هرمزگان پیش بینی می شود و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و در سایر نقاط هوا همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در خشکی های هرمزگان، بروز گرد وغبار بویژه در مناطق غربی استان دور از انتظار نیست.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان یادآورشد: از لحاظ دمایی نیز طی امروز سه‌شنبه به طور موقتی کاهش نسبی دما پیش بینی می شود اما مجدد در اواخر هفته جاری دما بویژه در شرق استان افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha