"جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده های بیماران مرگ مغزی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- سومین "جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی با حضور دریافت کنندگان عضو، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهدو مسوولان بیمارستان پیوند اعضای منتصریه و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زایران استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جشنواره گفت: اهداکنندگان عضو و بخشندگان حیات با اهدای اعضای بدنشان ادامه حیات را به بیماران نیازمند به عضو هدیه کردند و به‌واقع این عزیزان کاری بزرگ در مسیر تداوم انسانیت و استمرار زندگی بیماران نیازمند به عضو انجام دادند.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: خانواده‌های اهداکنندگان عضو به خاطر اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه‌ای که انجام دادند از اجر و جایگاه ویژه‌ای در نزد ایزد منان برخوردارند و متوفیان عزیزی که در میان نیستند، اما با اهدای اعضای بدنشان ادامه حیات را به بیماران نیازمند به عضو هدیه کردند و در این محفل باشکوه نام و یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده می‌فرمایند " هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است" و کسانی که ایثار بزرگ اهدای عضور را انجام دادند کاری بزرگ در مسیر تداوم انسانیت و استمرار زندگی بیماران نیازمند به عضو کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که موضوع پیوند و اهدای عضو از مسایل بسیار مهم مطروحه در سطح دنیاست گفت: اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی و همچنین از افراد زنده در برخی موارد انجام می‌شود و فرد اهداکننده اعم از زنده و متوفی کاری بزرگ در مسیر یاری‌رسانی به همنوع خود انجام می‌دهد.

کیانی افزود: با توجه به تجربیات کسب شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پیوند اعضا، طرح حمایت از خانواده‌های اهداکننده و دریافت‌کننده عضو را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم و امیدواریم که با تصویب در مجلس شورای اسلامی، بخش کوچکی از ایثارگری خانواده‌های دریافت‌کننده را جبران کنیم و در کنار آنان یاری‌گر بیماران پیوندی هم باشیم.

وی اضافه کرد: بی‌شک هرچه قدر که فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج شود به همان نسبت گامی مثبت و مؤثر در مسیر نجات جان بیماران نیازمند به عضو برداشته می‌شود و معتقدیم که خانواده‌های اهداکننده اوج فداکاری را در سخت‌ترین زمان به منصه ظهور گذاشتند.

"جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده های بیماران مرگ مغزی در مشهد برگزار شد

ارتقابخشی فرهنگ اهدای عضو با همکاری اصحاب رسانه

رییس بیمارستان منتصریه مشهد نیز در این مراسم گفت: از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به نام هفته اهدای عضو نامگذاری شده و این هفته فرصت مناسبی برای ترویج و معرفی هرچه بهتر فرهنگ اهدای عضو است.

دکتر محسن علی‌اکبریان افزود: بالاترین نعمتی که خداوند به انسان می‌دهد نعمت حیات و زندگی بوده و گذشتن از آن کاری بسیارسخت است و سخت‌تر از آن زمانی است که از نعمت حیات عزیزی که دوستش داریم می‌گذریم و اعضای بدنش را به بیماران نیازمند به عضو هدیه می‌کنیم.

"جشنواره زندگی" ویژه تجلیل از خانواده های بیماران مرگ مغزی در مشهد برگزار شد

به گزارش ایرنا، در "سومین جشنواره زندگی" از ۷۰ خانواده اهدا کننده عضو در سال ۱۴۰۱ و ۵۰ نفر از استادان و کارکنان حوزه پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha