۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85119686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مانور "لحظه صفر" در مترو مشهد انجام شد

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85119686
نخستین مانور "لحظه صفر" در مترو مشهد انجام شد

مشهد- ایرنا- نخستین مانور "لحظه صفر" (بدون اطلاع قبلی کارکنان) روز سه‌شنبه در خط یکم مترو مشهد در بازه زمانی مسافرگیری و ارائه خدمت برگزار شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مانور با هدف سنجش و ارزیابی میزان آمادگی واحدهای عملیاتی و دستورالعمل های بهره برداری توسط کارکنان اجرا شد.

مجتبی زمانیان اضافه کرد: موضوع این مانور، افتادن درخت روی شبکه بالاسری برق و مسیر ریلی بود که در مسیر ایستگاه هفت تیر تا صدف عملیاتی شد.

وی گفت: مانور لحظه صفر در ساعت پنج صبح امروز آغاز و تا ساعت ۶:۳۰ ادامه یافت که با توجه به آغاز سرویس دهی از ساعت ۶ صبح، نیم ساعت از این مانور در زمان مسافرگیری انجام شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha