استاندار اردبیل: تامین زیرساخت‌های مدارس خیرساز استان تسریع می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل از تلاش برای تسریع در تامین زیرساخت‌های مدارس خیرساز در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه در بازدید از مدارس خیرساز خلخال اظهار کرد: رفع مشکلات و موانع مدارس خیرساز مورد توجه است تا فرآیند اجرایی آنها تسریع شود و دستگاه‌های اجرایی استان هم باید با تمام تلاش در عمل به وظایف، مانع اختلال در روند احداث این مجموعه‌ها شوند.

وی بر لزوم هدف‌گذاری و همت برای بهره‌برداری از این مدارس در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

وی وضعیت کنونی سرانه آموزشی استان اردبیل را با ظرفیت و نیاز استان ناهماهنگ دانست و گفت: دولت برنامه جدی برای ارتقای کیفیت آموزشی در استان اردبیل دارد و همزمان با آن اقداماتی را برای توسعه فضای آموزشی آغاز کرده است.

اقدامات خیرین مدرسه‌ساز برای ساختن آینده کشور قابل تحسین است

استاندار اردبیل همچنین ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز همت می‌کنند تا آتیه کشور را بسازند که این موضوع و اقدام، ارزش والای دنیوی و اخروی دارد.

عاملی تصریح کرد: هدف‌گذاری و همت برای بهره‌برداری از مدارس خیرساز استان اردبیل در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است.

استاندار اردبیل در این بازدید با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و تعدادی از مدیران استانی، آخرین وضعیت عملیات اجرایی مراکز آموزشی در حال احداث پروفسور رسول خدابخش، کودکان اوتیسم، مصلی‌نژاد و دارالفنون خلخال را به‌صورت میدانی بررسی کرد.

مشکل زیرساخت‌های آموزشی در برخی شهرستان‌های استان اردبیل بسیار حاد و جدی بوده و تراکم در برخی از کلاس‌های درس استان به علت پایین بودن سرانه آموزشی زیاد است ، طوری که کیفیت آموزشی از پایه دهم به بالا باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان و پایین آمدن رتبه کنکور استان شده است.

در حالی که متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور برای هر دانش‌آموز ۶ متر مربع است، این میزان در استان اردبیل حدود چهار متر مربع بوده و با استاندارد کشوری فاصله بسیاری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha