۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85120079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی در بخش فضای سایبری

نیویورک - ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه چهار سازمان و یک فرد مرتبط با کره شمالی به دلیل  مخفی کردن منابع مالی و فعالیت های مخرب سایبری وضع کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای توضیح داد که تحریم های جدید شامل یک فرد به نام "کیم سانگ من" و "شرکت همکاری فناوری اطلاعات چینیونگ" مستقر در کره شمالی می شوند که به طور مشترک از سوی آمریکا و کره جنوبی تحریم شده اند.

این نهاد آمریکایی ادامه داد که سه نهاد دیگر از جمله مرکز تحقیقات ۱۱۰، دانشگاه اتوماسیون پیونگ یانگ و دفتر شناسایی فنی نیز از سوی آمریکا تحریم شده اند و این نهاد ها پیش از این توسط کره جنوبی به اتهام مشارکت در عملیات سایبری و کسب درآمد برای برنامه های تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، تحریم شده بودند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه ای ادعا کرد: اقدام امروز نشان می دهد که اقدامات آمریکا برای برجسته کردن عملیات غیرقانونی گسترده سایبری و فعالان بخش فناوری اطلاعات کره شمالی که برنامه های تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی و موشک های بالستیک این رژیم را تأمین مالی می کنند همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که چو تائه یونگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کره شمالی احتمالا اولین ماهواره نظامی خود را در آینده نزدیک به فضا پرتاب می کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وی این اظهارات را در مصاحبه ای با تلویزیون خبری یونهاپ بیان کرد و هشدار داد در صورت ادامه روند فعلی، کره شمالی با تحریم های شدیدتری مواجه خواهد شد.

چو با اشاره به مشکلات احتمالی این اقدام کره شمالی گفت: "کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، اعلام کرده که تا اواسط اردیبهشت این اتفاق خواهد آمد، اما وی معمولا به وعده خود عمل نمی کند. "

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha