ونزوئلا: سیاستِ اجبار آمریکا، شکل حقیقی تروریسم است

تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا با تاکید بر اینکه این کشور به تمام تعهدات خود در زمینه مبارزه با تروریسم عمل می‌کند، رویکرد آمریکا در زیر سوال بردن کاراکاس را رد کرد و سیاست خارجی آن مبتنی بر تحمیل و اجبار را شکل واقعی تروریسم دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا بار دیگر زیر سوال بردن تعهد ونزوئلا در مبارزه با تروریسم، که هر ساله پایبندی خود به همه تعهدات ملی و چند جانبه در رابطه با این موضوع حساس را نشان داده است، رد می‌کند.

واشنگتن، ونزوئلا را در فهرست کشورهایی قرار داده است که در مبارزه با تروریسم همکاری نمی‌کنند. دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا، رویکرد آمریکا را در این اقدام در حالی که خود به تروریست‌ها پناه داده است، بدبینانه توصیف کرد.

در این بیانیه که ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا از طریق صفحه توییتر خود منتشر کرده، آمده است: بدبینی کسانی که به تروریست‌هایی مانند لوئیس پوسادا کاریلِس و اورلاندو بوش (عاملان حمله به هواپیمای تجاریکوبانا دِ آبیاسون در سال ۱۹۷۶ که به بهای جان ۷۳ نفر تمام شد) پناه می‌دهند، تعجب برانگیز است؛ کسانی که اکنون تلاش می‌کنند تعهد سایر کشورها در مبارزه با تروریسم را بررسی کنند.

کاراکاس تصریح کرد: استفاده از زور و اجبار به عنوان سیاست خارجی توسط دولت ایالات متحده، بدون توجه به تاثیر این تدابیر بر زندگی افراد، شکل واقعی تروریسم است.

در این بیانیه آمده است که در حال حاضر، «یک سوم کره زمین از تروریسم اقتصادی، سیاسی و مالی ایالات متحده رنج می‌برد که به مانعی برای توسعه و ثبات جهانی تبدیل شده است».

دولت ونزوئلا تاکید کرد که با استفاده از موضوعی حساس مانند تروریسم برای طرح اتهامات بی‌اساس با ماهیت سیاسی، ایالات متحده بی‌حرمتی خود نسبت به میلیون‌ها قربانی این معضل نشان می‌دهد.

دولت مادورو بار دیگر احترام به قوانین بین‌المللی و همچنین بازگشت به رویه دیپلماسی برای تقویت صلح جهانی را از آمریکا خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha