سلاجقه: در پیگیری حقوقی حقابه هیرمند ملاحظه همسایگی را کردیم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان‌ محیط زیست با بیان اینکه افغانستان در قالب معاهده بین‌ المللی مکلف است حقابه هیرمند را به ایران سرازیر کند، گفت: حق ایران در مجامع حقوقی بین المللی قابل پیگیری است اما به‌دلیل همسایگی تلاش داریم موضوع از طریق مذاکره حل و فصل شود.

«علی سلاجقه» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره آخرین پیگیری‌ها برای حقابه هیرمند، با بیان اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوطه در سطح دنیا قابل پیگیری است، عنوان کرد: به دلیل همسایگی با افغانستان سعی داریم موضوع را در قالب مذاکره به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را به‌صورت جدی مطالبه کرد، ادامه داد: ما حق حیات مردم خود را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران مدافع ملت خود است.

رئیس سازمان‌ محیط زیست خاطرنشان کرد: امید است هیأت حاکمه افغانستان این پیام را به خوبی دریافت کرده باشد؛ هرچند در بیانیه اول که وزارت خارجه‌ این کشور منتشر کرد موضوع تا حدود مسالمت‌آمیزی مطرح شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است مذاکراتی بین ایران و هیأت حاکمه افغانستان برگزار شود، بیان کرد: قرار بود من با هیأتی یک نشست برگزار کنم اما کار به وزارت نیرو سپرده شد. در هر صورت در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم شنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha