۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85120536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی خرمشهر نماد وحدت رزمندگان اسلام

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبر: 85120536
آزادسازی خرمشهر نماد وحدت رزمندگان اسلام

بروجرد - ایرنا - حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، فتح ارزش‌های دینی و نماد وحدت رزمندگان اسلام در دفاع از امنیت و خاک ایران اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، روزی که همه دنیا در مقابل ایران با رژیم بعثی همراه شدند تا خرمشهر را دروازه رسیدن به آمال شیطانی خود بدانند دستی از جنس خدا از آستین غیرت و وطن پرستی ایرانیان بیرون آمد و بافتح خرمشهر دنیا را به شگفتی واداشت.

آری خرمشهر شهر حماسه‌های شگرفی است که جوی‌های خون درختان و نخل‌های سوخته و بی سرش را آبیاری کرده تا مردمانشان از گزند متجاوزان آسیب نبینند.

امروز به احترام خرمشهر به احترام هزاران خون ریخته شده به احترام شیرزنان و مردانی که جانانه ایستادند و مسجد جامع سنگربان شد قیام می‌کنیم و سرتعظیم فرود می آوریم و می‌گوییم " سلام خرمشهر"

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: خرمشهر الگویی روشن برای همه نسل‌های آینده در دفاع از استقلال و حریم میهن عزیز است.

مسلم مرادی افزود: سوم خرداد ۱۳۶۱ نقطه عطف ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس، تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین هدف عملیات بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

یک آزاده سرافراز بروجردی گفت: آزادی خرمشهر دشمن تا بن دندان مسلح را از پیروزی بر ملت غیور ایران ناامید و مایوس ساخت.

عباس حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و حماسه‌سازان این حماسه بزرگ و تاریخی و شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: عملیات بیت‌المقدس بازتاب‌های گسترده داخلی و خارجی داشت و افکار عمومی دنیا را متوجه خود کرد چون قدرت ایمان در امر دفاع، این عملیات را به نقاشی ماندگار رزمندگان ایرانی تبدیل کرد.

حیدری با تاکید بر این موضوع که همه ما وامدار بنیان گذار جمهوری اسلامی هستیم، تاکید کرد: نهضت شیعه و اسلام، یکبار دیگر توسط امام خمینی (ره) احیا شد و عزت ما مرهون امام (ره) است.

وی ادامه داد: ارزش‌های ازادسازی خرمشهر باید به نسل های فردا تبیین و در سالروز آزادسازی خرمشهر باید در راستای تبیین نقش هدایت و خلق حماسه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اشاعه روحیه ایثار در جامعه و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشت حماسه سوم خرداد نتیجه عینی نصرت خداوند و نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است و همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب می‌درخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha