۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85120659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشان ملی میهن‌پرست به چهار وطن‌پرست اهدا شد

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85120659
نشان ملی میهن‌پرست به چهار وطن‌پرست اهدا شد

تهران- ایرنا- مراسم رونمایی و اهدای نشان ملی میهن‌پرست (Patriot) به همت واحد فناور جشنوارگان پوروصال در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه هنر به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در نخستین دوره از اهدای این نشان که به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر در روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، ناخدا هوشنگ صمدی، دریادار ابوالفضل پروانه، کاپیتان سرهنگ خلبان علی حسین یار و سرهنگ خلبان عباس فخرایی این نشان را دریافت کردند.

طرح نشان ملی میهن پرست و نشان بین المللی پاتریوت به افرادی اهدا می گردد که در حوزه های مختلف برای کشور و منافع ملی گام‌های موثر برداشته و تلاش های آنها مورد وثوق کارشناسان حوزه تخصصی مربوطه بوده است. نشان بین المللی "پاتریوت" ترجمه لاتین واژه "میهن پرست" شامل افرادی می شود که برای منافع ملی ایران و سایر کشورها دستاوردهای مهمی داشته اند.

این نشان همچنین به افرادی که در کشورهای دیگر برای کشور خود و حفظ منافع ملی سرزمینشان تلاش نموده و دستاورد داشته اند نیز اهدا می گردد.

ملاک ارزیابی عملکرد دریافت کنندگان نشان بین المللی پاتریوت این است که نخست، عملکردشان مورد تأیید مقامات و تشکل های مردم نهاد کشور خود باشد. دوم اینکه عملکردشان به زیان منافع ملی کشورهای دیگر نباشد و از نظر جمهوری اسلامی ایران آن عملکرد میهن پرستانه تلقی شده و مورد وثوق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

بنیانگذار و مدیرعامل واحد فناور جشنوارگان پوروصال اهداف اهدای نشان ملی میهن پرست را تجلیل از دلسوزان واقعی این مرز و بوم و تقویت روحیه میهن دوستی و وطن پرستی عنوان و ترغیب نسل جوان کشور جهت تلاش و حفظ منافع ملی کشور و همچنین هدف از اهدای نشان بین المللی پاتریوت را نیز تقویت دوستی و مودت در روابط بین الملل، ارزآوری و رونق اقتصاد و گردشگری و خنثی نمودن توطئه سیاه نمایی علیه کشور عزیزمان از سوی غرب و متحدانش دانسته است.

شایان ذکر است، دریافت کنندگان نشان بین المللی پاتریوت به طور رسمی به ایران دعوت شده و طی مراسمی با حضور مقامات، نشان بین المللی پاتریوت به آنها اهدا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha