فرودگاه‌ها نقش مهمی در تکمیل چرخه گردشگری دارند + فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه افزون بر ۲۲۰ فرودگاه در سطح کشور وجود دارد که از ظرفیت‌های آن استفاده نشده و ساماندهی آن در دستور کار قرار دارد گفت: فرودگاه‌ها به تکمیل چرخه گردشگری کمک فراوانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مصطفی فاطمی فیروزآبادی، روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز هوانوردی پردیس یزد افزود: ساماندهی این فرودگاه ها آغاز شده و تاکنون ۲ فرودگاه بازسازی شده است.

وی اظهار داشت: هنر یزدی ها بهره گیری از داشته های اندک خود بوده که با خلاقیت و نوآوری این پتانسل ها را بکارگیری کردند و خوشبختانه راه اندازی فرودگاه پردیس یزد به عنوان یک مرکز تفریحی ، سرگرمی و گردشگری یکی از اقدامات بسیار خوبی است که امروز به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: برای آینده باید از اکنون برنامه ریزی کنیم و مرکز هوایی و فرودگاه یکی از اقدامات بسیار خوبی است که اگر زودتر برای آن اقدام شده بود، با هزینه هایی به مراتب کمتر راه اندازی می شد.

مهران فاطمی افزود: خدمات هوانوردی عمومی علاقه مندان زیادی دارد و هر گونه حمایتی را در این راستا خواهیم داشت و خوشبختانه در دولت سیزدهم یکی از اولویت های مهم این دولت مردمی حمایت از بخش گردشگری است که فرودگاه عمومی نیز در زیرمجموعه آن قرار دارد.

مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد نیز در این مراسم گفت: یکی از حوزه های مهم در صنعت هوانوردی، بخش هوانوردی عمومی است که شامل تمامی فعالیت های طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری ، پرواز و دیگر موارد است که در خارج از حوزه نظامی برنامه ریزی شده و از هواپیمایی کشور مجوز می گیرد.

اسفندیار اختیاری افزود: با تلاش چند ساله و همراهی مدیران، اولین فرودگاه هوانوردی عمومی در منطقه گردشگری یزد با عنوان مرکز هوانوردی پردیس به بهره برداری می رسد که امیدواریم درراستای خدمات به عموم اقشار مردم اقدام کوچکی را انجام داده باشیم.

مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد اظهار داشت: بیش از ۲۲۰ فرودگاه هوانوردی عمومی در کشور داریم که متاسفانه بسیاری از آنها رها شده و جالب اینکه چهار فرودگاه در استان یزد است یعنی سه فرودگاه در ابرکوه و یک فرودگاه در بافق قرار دارد که برای دهه چهل و پنجاه شمسی است و این تعداد فرودگاه به جز فرودگاه های نظامی است اما متاسفانه از آن استفاده نمی شود.

اختیاری ادامه داد: سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در جاده های کشور بر اثر تصادف فوت می کنند که می توان از هوانوردی عمومی و در اورژانس هوایی استفاده کرده و جان انسان ها را نجات داد و این ایده را در سال ۹۴ برای جاده تفت یزد پیشنهاد دادم که اعلام کردند امکان پذیر نیست.

مرکز پردیس یزد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در مساحت ۱۲ هکتار با اشتغال ۱۴ نفر در زیربنای ۱۵۰۰ متر به بهره برداری رسید و خدمات گردشگری و همچنین پرواز آموزشی و تفریحی در فاز اول انجام خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha