اسکندریون: هنوز برخی هیئت‌های شنا استخر تمرین ندارند/ شرکت توسعه می‌خواهد آزادی را بگیرد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته‌فنی شنا درباره وضعیت تمرینی هیئت‌های استانی گفت: ما هر سال دغدغه استخر برای هیئت‌های استانی داریم زیرا در خیلی استان‌ها هیئت‌های ما حتی استخر برای تمرین نیز ندارند و برخی اداره‌های ورزش و جوانان استانی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

حمید اسکندریون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص وضعیت فعلی شناگران تیم ملی ایران اظهار داشت: ما در حد توان به ملی‌پوشان رسیدگی می‌کنیم. همه ورزشکاران رشته شنا در حال حاضر در استان خودشان در حال تمرین هستند و ما مدتی بعد یک مسابقات انتخابی دیگر برگزار می‌کنیم؛ رشته شنا با احتساب رکورد است و هر روز امکان این وجود دارد که ورزشکاری آماده‌تر باشد و رکورد بهتری را به ثبت برساند پس قطعا همیشه باید درب تیم ملی را برای بهترین رکوردها باز بزاریم نه آنکه لزوما بعضی شناگران را برای همیشه نگاه داریم. در مسابقات انتخابی پیش‌رو به دنبال آماده‌ترین شناگران هستیم که برای بازی‌های آسیایی جایگاه خوبی کسب کنیم و در این انتخابی ۶ شناگری که به رقابت‌های انتخابی جهان رفتند نیز حضور دارند.

رئیس کمیته‌فنی شنا برنامه آینده تیم ملی را اینطور ترسیم کرد: در حال هماهنگی هستیم تا اردوهای ۱۵ روزه یا یک ماهه خارج از کشور داشته باشیم که روسیه و ترکیه نیز کشورهای هدف هستند. التبه در بعضی استان‌های کشور مثل اصفهان هم ظرفیت خوبی وجود دارد که می‌خواهیم اردوهایی در آن‌ها برگزار کنیم. همه شناگران ایرانی، حتی لژیونرها را زیر نظر گرفتیم تا حق کسی ضایع نشود و بهترین‌ها را برای هر مسابقه اعزام کنیم.

اسکندریون: هنوز برخی هیئت‌های شنا استخر تمرین ندارند/ شرکت توسعه می‌خواهد آزادی را بگیرد

وی با اشاره به آمادگی لژیونرهای ایران در رشته شنا گفت: ورزشکارانی در خارج از مرزها داریم که مدام آن‌ها رصد می‌کنیم. مثلا علیرضا یاوری که در آمریکا به این رشته می‌پردازد همیشه برای ما مهم بوده و پیگیر او هستیم یا علی جعفری که فدراسیون ایران با رایزنی با کنفدراسیون جهانی توانسته بورسیه تحصیل و تمرین او را در کشور مجارستان دریافت‌ کند نیز همیشه در نظر ما است. همیشه در تلاش هستیم که بعضی ورزشکاران را با شرایط مناسب به صورت لژیونر به کشورهای دیگر بفرستیم تا با بالا رفتن سطح ورزشکاران، تجربه و توان بیشتری را به داخل کشور انتقال دهیم و سطح این رشته را هر روز بالاتر ببریم.

اسکندریون مشکلات رشته شنا در کشور را توضیح داد: ما هر سال دغدغه استخر برای هیئت‌های استانی داریم زیرا در خیلی استان‌ها هیئت‌های ما حتی استخر برای تمرین نیز ندارند و برخی اداره‌های ورزش و جوانان استانی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. در همین تهران هم شرکت توسعه ورزش به دنبال آن است که پایگاه قهرمانی آزادی را از دست ما بگیرد. البته بعضی استان‌ها نیز توانستند استخرهایی را در اختیار بگیرند و به خوبی در راستای پیشرفت این رشته کار کنند ولی ما انتظار داریم مدیران قراردادهای پنج ساله نبندند تا طول زمان بالاتری برای هیئت‌ها وجود داشته باشد که برنامه‌های بلند مدت خوبی را برای پیشرفت شنا دنبال کنند.

اسکندریون: هنوز برخی هیئت‌های شنا استخر تمرین ندارند/ شرکت توسعه می‌خواهد آزادی را بگیرد

رئیس کمیته‌فنی شنا درباره وضعیت رشد شناگران در ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارس شنا گسترش پیدا کردند که اتفاق خوبی برای ما است. در گذشته برعکس روال عادی بودیم؛ یعنی بازیکن در تیم ملی و کمیته‌فنی فدراسیون ساخته می‌شد و باشگاها از آن‌ها بهره‌برداری می‌کردند اما حالا با قدرت گرفتن مدارس شنا و باشگاه‌ها این روال به جهت درستی رفته است و در حال پرورش ورزشکاران خوبی هستیم. به این شکل دیگر ما دغدغه شناگر ساختن نداریم و تمام توانمان را برای برگزاری اردوها، مسابقات، و اعزام‌ها می‌گذاریم تا بهترین برنامه‌ریزی و اجرا را ارائه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha