۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85120800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ نفر از آستارا عازم بارگاه مطهر امام راحل شدند

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبر: 85120800
۱۲ نفر از آستارا عازم بارگاه مطهر امام راحل شدند

آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا از آغاز حرکت ۱۲ نفر از جوار مزار شهدای گمنام آستارا برای زیارت بارگاه مطهر امام خمینی (ره) با پای پیاده خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز چهارشنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: صبح امروز ۱۲ نفر از پیشکسوتان و جوانان آستارا با بدرقه جمعی از مسئولان این شهرستان در قالب کاروانی عازم حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) شدند.

وی افزود: این افراد به عنوان نمایندگان مردم شریف و نجیب شهرستان آستارا جزیی از ۳۱۳ نفر سهمیه استان گیلان بودند که با پای پیاده عازم زیارت بارگاه امام راحل شدند تا در مراسم سوگواری ۱۴ خرداد، سالروز عروج ملکوتی امام راحل شرکت کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا بیان کرد: امید می‌رود این عزیزان که با پشتیبانی فرمانداری و شهرداری آستارا راهی شدند و با پای پیاده مسیر گیلان تا تهران را طی خواهند کرد، نایب الزیاره همه مردم شهرستان باشند و با دستی پر از آن محفل برگردند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمی به همین مناسبت در شهرستان آستارا، اضافه کرد: چند سال گذشته به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا چنین تجمع‌ و مراسمی برگزار نمی‌شد یا در صورت برگزاری با سختی‌ها و محدودیت‌هایی همراه بود که امسال با بهبود شرایط انتظار می‌رود مراسم پرشورتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

سید روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ در شهرستان خمین (از توابع استان مرکزی) چشم به جهان گشود، انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ با رهبری ایشان به پیروزی رسید و شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ در سن ۸۷ سالگی به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست و به ملکوت اعلی پیوست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha