دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس نظام رتبه‌بندی ISC این دانشگاه در سال گذشته با ۱۱ پله صعود توانست رتبه ۱۲ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

محمد نبی احمدی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی دانشگاه و رسانه که با حضور چند نفر از صاحبنظران و مدیران مسوول رسانه های استان در این دانشگاه برگزار شد، افزود: در این رتبه بندی دانشگاه رازی موفق شده ‌است از رتبه بیست و سوم به رتبه دوازدهم دانشگاه‌های جامع کشور ارتقا پیدا کند.

وی یادآور شد: دانشگاه رازی همچنین با داشتن ۲ استاد نمونه در بین سایر دانشگاه های کشور توانست به همراه دانشگاه تهران جزو تنها دانشگاه هایی قرار بگیرد که دارای ۲ استاد نمونه است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت رسانه در جامعه افزود: ارتباط بین دانشگاه و رسانه، نوعی ظرفیت سازی برای آینده است و رسانه ها می توانند به عنوان پلی بین دانشگاه ها و مردم عمل کنند.

احمدی با بیان اینکه اگر خواهان پیشرفت هستیم باید رو به جلو حرکت کنیم، یادآور شد: ما از انتقادات رسانه ها استقبال می کنیم چون معتقدیم این انتقاد تنها در مسیر اصلاح آن نقیصه یا مشکل صورت می گیرد.

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد که خود را در معرض نقد قرار دهیم، گفت: در همین راستا بشدت به نظرات، انتقادات و مطالبه گری اهالی رسانه نیاز داریم تا قادر به اصلاح امور در این حوزه باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه رسانه ها، نقش مهمی دارند و می توانند با جلب اعتماد مردم، امید را در دل آنها ایجاد کنند، افزود: در کنار انتقاد همچنین از رسیانه ها این انتظار می رود در راستای جهاد تبیین نقاط قوت و دستاوردهای این حوزه را نیز منعکس و آن را برجسته کنند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از حلقه های مفقوده و مهم است که در تلاش هستیم تا این ارتباط را بیش از پیش تقوبت کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از راه های تقویت این ارتباط اجرای بورسیه شغلی در صنعت است که در سال گذشته این ایده از سوی دانشگاه رازی به ویژه با جذب دانشجویان رتبه های برتر ارایه شد تا این گروه از دانشجوان ضمن بیمه شدن در هفته ۲ روز نیز حقوق دریافت کرده و حتی خدمت سربازی خود را نیز در همان واحد صنعتی به انجام رساند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست شماری از پیشکسوتان و مدیران مسوول رسانه ها نیز با بیان نظرات خود خواستار مواردی چون ایجاد ارتباط بیشتر بین رسانه ها و دانشگاه همچنین ایجاد کانالی برای ایجاد ارتباط اعضای هیات های علمی دانشگاه ها با رسانه ها، توجه به انتظارات مردم از دانشگاه ها، نقش آفرینی دانشگاه ها در آسیب های اجتماعی، ایفای نقش در فعالیت های مختنلف جامعه و توجه به امر پژوهش شدند.

دانشگاه رازی کرمانشاه رتبه ۱۲ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha