۴۰ درصد نوسازی و ساخت مدارس در کشور توسط خیرین انجام می‌شود

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد نوسازی ها و ساخت و سازهای مدارس در سطح کشور توسط خیرین انجام می شود گفت: باتوجه به محدودیت های منابع مالی، خیران یاری رسان دولت هستند.  

به گزارش ایرنا، «علیرضا نظری» شامگاه چهارشنبه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان خمین افزود: حمایت‌های خیرخواهانه نظیر وقف و صدقات در سطح کشور ریشه دیرینه دارد.
وی ادامه داد: خیران با حس اجتماعی درحوزه های بهداشت و درما، خدمات رسانی به بی بضاعت ها، ساخت و ساز مدارس و تجهیز مدارس نقش پر رنگی دارند.
نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت:۴۰ درصد نوسازی ها و ساخت و سازهای مدارس در سطح کشور توسط خیرین انجام می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این جشنواره گفت: خیرین مدرسه ساز خمین طرح های خوبی را در این شهرستان انجام دادند.
«جواد لنجابی » با بیان اینکه مشکل عمده مدارس خمین در بخش کمره است ، افزود: با اعلام همکاری خیرین برای ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس این بخش نوسازی استان نیز حمایت خواهد کرد.
وی بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز مراکز هنرستانی خمین در هفته آتی تحویل این مراکز آموزشی می شود.
امام جمعه خمین نیز در این جشنواره با تبریک دهه کرامت گفت: مدرسه سازی همچون صدقاتی است که خیر و برکت بسیاری دارد.
حجت الاسلام سید«قاسم میرصادقی» ادامه داد: خداوند بی نیاز است و آنچه خدا در اختیار انسان ها قرار می دهد را باید شکر کرد .
وی تاکید کرد: کسی که ارزش خود را نداند دنیای مادی در چشمان او جلوه می کند و میل به پستی ها دارد.
امام جمعه خمین با اشاره به اینکه نعمت ها ابزار امتحان هستند، گفت: مصرف گرایی و تجمل گرایی از ویژگی هایی است که باید از آن پرهیز شود.
حجت الاسلام میرصادقی بهترین صدقه را در راه تعلیم و تربیت و علم آموزی بیان کرد و افزود: کمک به مساجد و مدارس علمیه نیز در دستور کار خیرین نیک اندیش قرار گیرد.
فرماندار خمین نیز در این جشنواره بیان کرد: دغدغه خیرین بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است و عرصه خدمت همیشه وجود دارد و فقط شکل خدمت رسانی تغییر می کند.
«حمید کمانکش» ادامه داد: امروز مردانی از ایران زمین مال خود را هدیه می کنند تا کمبودها جبران شود و با انبوه مشکلات چاره ای جز مشارکت دولت و مردم نیست.
وی با اشاره به اینکه روش دولت برتکمیل طرح های دارای ۵۰ درصد پیشرفت است، گفت: طرح هایی که با خیرین آغاز شود با تامین اعتبار دولت همراه است.
فرماندار خمین بیان کرد: نیازهای خمین در نوسازی تجهیزات و احداث تهیه شده و کمک های خیران برای رفع این نیازها ضروری است.

کمانکش اظهار کرد:مهم‌ترین کمک به آموزش و معرفت است و بهترین صدقه از نوعی است که در خدمت انسان سازی باشد.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در جشنواره گفت: خیرین مدرسه ساز این شهرستان درسال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کردند و تا کنون ۲۰ طرح را تکمیل کردند.
«محمدحسن محمدی» افزود: فعال سازی مجمع خیرین مدرسه ساز خمین در آموزش و پرورش این شهرستان هدف گذاری شد تا به دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز خدمات مطلوب آموزشی ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزا و ۱۸۴ دانش آموز در بخش‌های مرکزی و کمره خمین مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: همجواری این شهرستان با استان‌های لرستان و اصفهان و مهاجر پذیری این خطه شمار دانش آموزان را افزایش داده است.
مدیرآموزش خمین تاکید کرد: فقدان رعایت موارد اصولی در ساخت و سازهای شهری مشکلاتی برای مدرسه سازی در این شهر ایجاد شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز خمین نیز با اشاره به اهدای ۱۲۰ هزار مترمربع زمین به آموزش و پرورش شهرستان از سوی خیرین ف گفت: ۱۵ واحد آموزشی به همت خیرین این خطه احداث شده است.
« علی محمد حاتمی» احداث چند سالن چند منظوره ، واگذاری پنج واحد مسکونی ، اهدای مصالح ساختمانی و کمک های نقدی و غیر نقدی به ویژه در شب سال نو را از دیگر اقدامات خیرین نیک اندیش مدرسه ساز خمین عنوان کرد.
در این جشنواره از خیرین مدرسه ساز خمین تجلیل شد.
خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha