روسیه: توسعه برنامه موشکی کره شمالی، نتیجه سیاست خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ است

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در پیونگ یانگ چهارشنبه شب اعلام کرد: توسعه موشک‌های بالستیک جدید توسط کره شمالی و آزمایش مکرر آنها نتیجه مستقیم سیاست خصمانه واشنگتن در برابر پیونگ یانگ است،

به گزارش ایرنا، «اکساندر ماتسیگورا» سفیر روسیه در کره شمالی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: باید بپذیریم که مجتمع صنعتی نظامی کره شمالی در ۱۰ سال گذشته دستآوردهای خیره‌کننده‌ای رقم زده است بطوری که تقریبا برد تمام موشک‌های بالستیک و کروز را تقویت و ده‌ها موشک را به صورت آزمایشی آزمایش کرده است.

این دیپلمات روسی افزود: اگر دشمنی آمریکا و فشار نظامی، سیاسی، اقتصادی و تلاش واشنگتن برای دخالت در امور داخلی پیونگ یانگ و تهدیدات مستقیم آنها برای نابودی نظام اجتماعی و سیاسی کره شمالی نبود، رهبران این کشور بهانه و انگیزه ای برای توسعه و اجرای برنامه موشک‌های هسته‌ای بصورت گسترده نداشتند.

سفیر روسیه در پیونگ یانگ گفت: کره شمالی هیچ برنامه‌ای برای حمله به آمریکا، ژاپن و کره جنوبی ندارد یا این که بخواهد به این کشورها حمله نظامی کند یا نظام سیاسی آنها را تغییر دهد.

وی گفت: تنها چیزی که پیونگ یانگ می‌خواهد این است که به حال خود رها شود، در عین حال که اجازه اهانت به خود را نمی‌دهد.

سخنان سفیر روسیه درحالی بیان می شود که کره شمالی اواسط ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) یک موشک بالستیک قاره پیما جدید که با سوخت جامد کار می کرد، به سوی دریای ژاپن آزمایش کرد.

این موشک پس از آن که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرد، خارج از منطقه اقتصادی ژاپن فرود آمد.

این نهمین آزمایش موشک‌ بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۲۳ و دوازهمین آزمایش موشک کروز توسط پیونگ یانگ بوده است.

کره شمالی سال ۲۰۲۲ نیز ۳۷ موشک بالستیک آزمایش کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha