جمعی از محبان اهل بیت (ع) با حضرت شاهچراغ تجدید پیمان کردند

شیراز-ایرنا-آئین تجدید میثاق با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) روز پنجشنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲ به مناسبت ششم ذی القعده در شبستان امام خمینی (ره) این حرم برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ این مراسم در آستانه فرارسیدن سالروز بزرگداشت احمدبن‌موسی (ع) با حضور عموم ارادتمندان به سیدالسادات الاعاظم در این حرم مطهر برگزار شد.

هر سال این آئین به مناسبت ششم ذی القعده، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، برگزار می‌شود و جمعی از خدام این آستان مقدس، به این حرم مشرف می‌شوند و ضمن زیارت و تجدید میثاق، مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم را گلباران می‌کنند.

امسال هم در این آئین معنوی، خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) به همراه مردم و شماری از مسئولان ضمن زیارت دسته جمعی بارگاه منور حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) ارادت خود را به پیشگاه امین ولایت شاهچراغ (ع) ابراز کردند.

امسال همچنین در ادامه برگزاری برنامه‌های مربوط به سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) در روز پنجشنبه قرار است آیین غبارروبی و تعویض پرچم گنبد و نخستین رویداد ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان خدمت، هنر و معماری آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شود.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی پیرامون فضایل و مناقب حضرت احمدبن موسی (ع) به ایراد سخن می‌پردازد و سید مجید بنی فاطمه نیز مدیحه سرایی خواهد کرد.

روز جمعه پنجم خرداد نیز مصادف با روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، از ساعت ۷ صبح، دعای پرفیض ندبه با نوای حاج مهدی سروری قرائت می‌شود.

در طول دهه کرامت، مسابقه آنلاین تفسیر سوره مبارکه لقمان از سلسله مسابقات «سراج المنیر» از متن کتاب تفسیر نور حجه الاسلام محسن قرائتی برگزار خواهد شد و دیدار هنرمندان انقلابی با تولیت، راه اندازی بخش ویژه دهه کرامت، نورافشانی آسمان حرم مطهر در شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) و لیالی میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان با حضور جامعه قرآنی بانوان، محفل انس با قرآن کریم ویژه عموم زائران و مجاوران و با حضور قاریان ممتاز، اولین کرسی تلاوت تخصصی قرآن کریم ویژه نوجوانان دختر، اهدا ۲۱ عدد تابلو عکس از حرم مطهر به مناسبت دهه کرامت به سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان شامل کارگاه‌های مهرفاطمی تا سیره رضوی، شکوه دخترانه و عظمت مادرانه و همچنین محفل عصر شعر «غوغای نقاره ها» با حضور شاعران برجسته شیراز و استان فارس از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه پرفضیلت کرامت در سومین حرم اهل بیت (ع) به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha