۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85121636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: الگوی مقاومت و پایداری نیازمند به روزرسانی است

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول گفت: الگوی مقاومت و پایداری نیازمند به روز رسانی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز پنجشنبه در همایش ملی چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در حسینه ثارالله این شهر، چهارم خرداد را یادآور حماسه‌ها، پایمردی‌ها و ایثارگری‌های مردمی دانست و افزود: این روز با صبر و استقامت مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.
وی با بیان اینکه ایمان راسخ و صبر و استقامت بر سلاح و تجهیزات نظامی برتری دارد، ادامه داد: همه مردم به صورت فطری در برابر ظلم و تعدی می‌ایستند و این استعداد به صورت بالقوه در همه مردم وجود دارد البته برخی مردم در مقابل تجاوز و اشغالگری کم می‌آورند که نمونه آن در طول تاریخ زیاد است.

روایتگری دفاع مقدس نباید کمرنگ شود
امام جمعه دزفول با بیان اینکه این استعداد در مردم دزفول به فعلیت رسید و با شکوفایی به نگین و مدال افتخاری برای این مردم تبدیل شد، اظهار کرد: مردمی که تربیت شده علما و پرورش یافته مکتب تاسوعا و عاشورای حسینی بودند در مقابل دشمن ایستادند و افتخار آفریدند.
وی به بیان شخصیت شناسی مقام معظم رهبری از آیت الله قاضی دزفول درخصوص پاسخ به شکوفایی این استعداد مردم دزفول پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری پشتکار، مقاومت و خستگی ناپذیر بودن را از ویژگی‌های آیت الله قاضی دانستند و اعلام کردند مانند ایشان کسی را نمی‌شناسم و ندیدم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: شخصیت ایشان در حقیقت احیا کننده خوزستان است و اگر نبودند مردم دزفول در حملات موشکی این چنین پایداری نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه آیت الله قاصی این پیر مجاهد در دزفول ثابت قدم ماند، افزود: چهارم خرداد فرصت مغتنمی برای اقدام عملی در راستای جهاد تبیین است.
امام جمعه دزفول گفت: ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری در طول هشت سال جنگ تحمیلی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در اثر موشک باران مکرر تخریب شدند و برخی از منازل سه بار بازسازی و دوباره تخریب شدند.
وی افزود: مردم دزفول هزینه‌های سنگینی برای این مقاومت و پایداری دادند؛ زن و مرد و کودک همه تمام قامت ایستادند؛ جوانان به جبهه رفتند و بانوان با اقداماتی نظیر پخت کلوچه، شستن ملحفه‌ها و لباس رزمندگان و دیگر اقدامات از جبهه پشتیبانی کردند و زیر بمباران و موشک باران برای رزمندگان تدارک می‌دیدند.

نمازجمعه‌های دزفول زیر بمباران دشمن تعطیل نشد

امام جمعه دزفول با بیان اینکه نمازجمعه‌های باشکوه دزفول زیربمباران دشمن تعطیل نمی‌شد، اظهار کرد: آیت الله قاضی بعد از عملیات فتح المبین در استقبال از رزمندگان دست آنها را می‌بوسید و با مردم دزفول به صورت باشکوهی نماز شکر می‌خواند.
وی افزود: ایران اسلامی توانست در جنگ نظامی با دست خالی و با اخلاص، ماشین عظیم دشمن را متوقف کند؛ اخلاصی که اکنون در جنگ ترکیبی جای خالی آن احساس می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: اکنون به خاطر اینکه فرهنگ مقاومت، دفاع و اخلاص به خوبی بیان نشده جوانان ما در جنگ نرم تلف می‌شوند.

وی نتیجه فتح خرمشهر را ایستادگی، مقاومت و ایثار دانست و افزود: باید نقشه راه را درست بنگریم و بخوانیم.
امام جمعه دزفول با قدردانی از همه دست اندرکاران برنامه‌های سوم و چهارم خرداد در این شهرستان بیان کرد: امید است با غنای محتوایی برنامه‌های چهارم خرداد بتوانیم آنها را ماندگار کنیم.

رمز پیروزی مقابل دشمن جهاد تبیین و بیان درست است
حجت الاسلام قاضی دزفولی رمز پیروزی ما مقابل دشمن را جهاد تبیین و بیان درست خواند و از حضور همه اقشار و اصناف، خانواده شهدا، پیشکسوتان و مسوولان لشکری و کشوری، ایثارگران، جانبازان، روحانیت، استاندار انقلابی و مردمی و میهمان ویژه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در این همایش قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه ارتش ما یک ارتش مردمی است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی در دریانوردی ۳۶۰ درجه‌ای اخیر نیروی دریایی، اقتدار خود را به رخ دشمن کشید و این پیوند را با مقاومت و ایثارگری و خون شهدا پیوند زد.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و سایر مسوولان نظامی و انتظامی برگزار شد و با اجرای سرود و شعرخوانی همراه بود.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha