۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85121669
T T
۴۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری ۱۶۱۳ نفر از اتباع غیرمجاز در مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- فرمانده هنگ مرزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از دستگیری یک‌هزار و ۶۱۳ نفر اتباع غیرمجاز در مرزهای مشترک ایران با پاکستان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی فراهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در حین پایش منطقه موفق شدند یک‌هزار و ۶۱۳ نفر اتباع غیرمجاز را که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه مرزی قصد ورود به عمق خاک کشور داشتند را شناسایی و دستگیر کنند.
وی بیان کرد: اتباع خارجی برای ورود، اقامت و خروج از کشورمان باید از طریق مبادی قانونی اقدام کنند در غیر این صورت با آنان برخورد و پس از تحویل به مراجع ذی‌صلاح، از کشور طرد خواهند شد.

فرمانده هنگ مرزی سراوان خاطرنشان کرد: مرزبانی برابر قانون مقابله با تردد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را به صورت جدی در دستورکار دارد تا اثرات سو و معضلات اجتماعی این پدیده بویژه بزهکاری‌های مربوطه را مدیریت کند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان و موقعیت خاص جغرافیایی همواره دست خوش ورود و خروج اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق انسان است.
خروج و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز و بکارنگرفتن آنان توسط کارفرمایان، محافظت و تسلط بر مبادی ورودی کشور و جلوگیری از ورود این افراد به داخل استان، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان مستعد و توانمند استان را فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha