ارتباط موثر با بخش خصوصی حلقه مفقوده زیست بوم فناوری کشور است

مشهد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: حلقه مفقوده در زیست‌بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران ارتباط موثر با بخش خصوصی است یعنی باید قابلیت‌های نخبگان داخلی کشورمان را شناسایی و سپس هم‌افزایی نخبگان با بخش خصوصی را تقویت کرد.

مسعود میرزایی شهرابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زیست‌بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران افراد نخبه بسیاری حضور دارند و در سوی دیگر منابع طبیعی بکری هم در کشور وجود دارد و باید چرایی کم بودن نقش اقتصاد دانش‌ بنیان در تولید ناخالص ملی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با رسوخ فناوری به صنایع کلان کشور و در اختیار داشتن منابع طبیعی خدادادی می توان با کمک نخبگان جامعه به سمت تکمیل زنجیره علم تا قدرت و ثروت حرکت کرد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بر همین اساس احصای مزیت‌های استانی یکی از اقدامات اساسی است تا ضمن آگاهی‌بخشی از ظرفیت‌های موجود، طرح‌های نیاز محور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تعریف شود و سپس ارتقای اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی در دستور کار قرار گیرد.

میرزایی افزود: موضوع مردمی‌سازی فناوری و نوآوری و همچنین شبکه‌سازی بین نظامات علمی و صنایع کلان کشور نیز باید در دست اقدام و برنامه ریزی قرار گیرد که در این میان انجمن‌های علمی دانشگاهی می توانند نقش مهمی در مردمی‌سازی فناوری و نوآوری برای دانشجویان و جوانان این مرز و بوم ایفا کنند.

وی در خصوص نقش پارک علم و فناوری و ایجاد ارتباط با بخش خصوصی اظهار کرد: در طول سال گذشته و همگام با توسعه دیپلماسی در راستای چشم‌انداز دولت سیزدهم، مسئولان، تجّار و نخبگان بسیاری از کشورهای همسایه و سایر نقاط جهان با حضور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از نزدیک شاهد تلاش و کوشش نخبگان جوان کشور ما بودند و با توانایی آنان آشنا شدند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک در تعامل دوسویه آمادگی راه‌اندازی مراکز نوآوری یا شتاب‌دهی در کشورهای همسایه را نیز مطرح کرده است.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی در طول حدود ۲۰ سال فعالیت خود توانسته است میزبان هزار و ۲۸۵ شرکت باشد.

هم اکنون ۴۵۳ شرکت با ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند که از این تعداد، ۱۶۱ شرکت، دانش بنیان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha