نبود اسپانسر مالی حلقه مفقوده توسعه ورزش اردبیل است

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اردبیل با وجود ظرفیت‌های بالا در رشته‌های مختلف ورزشی و کسب عناوین مختلف ملی و فراملی، حامی مالی مناسبی برای حضور تیم‌های خود در سطح کشور ندارد و همین مسئله حلقه مفقوده توسعه ورزش استان است.

اکبر ورودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ در برخی از استان‌های کشور و حمایت این واحدها از ورزش این استان‌ها بیان کرد: استان اردبیل از چنین مزیت‌هایی برخوردار نیست و به همین دلیل پیدا کردن حامی مالی در رشته های ورزشی سخت شده است.

وی اضافه کرد: با این حال متولیان ورزش استان و روسای هیات های ورزشی تلاش می کنند با پیدا کردن حامی مالی بخشی از مشکلات را حل کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: اگر زیر ساخت های مناسب ورزشی در استان مهیا شود و بخش خصوصی نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد، با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های جوانان منطقه ورزش استان در تمامی رشته های رشد و توسعه چشمگیری خواهد یافت.

ورودی خواستار حمایت بخش خصوصی از ورزش استان شد و ادامه داد: دولت در حد وسع و توان خود از ورزش حمایت می‌کند اما در صورت حمایت بخش خصوصی و جذب اسپانسر ورزش استان به جایگاه حقیقی خود در کشور خواهد رسید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد، افزود: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و ۵۳ هیات ورزشی در این استان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی در شهرستان های استان نیز هیات دارند. در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha