خط و نشان غول‌کش برای باروز و دیگران/ معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست

ارومیه- ایرنا- نفرات برتر پنج وزن نخست پیکارهای کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در ارومیه معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی از ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در سالن الغدیر شهر ارومیه آغاز شد و فردا جمعه با برگزاری پیکارهای پنج وزن دوم به پایان خواهد رسید.

فینال‌های پنج وزن دوم با حضور استاندار آذربایجان غربی و دیگر مسوولان استانی و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مبارزه‌های انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم امروز تحت تاثیر غیبت علیرضا سرلک قرار داشت. اما بعد از معرفی احمد محمدنژاد جوان در سال گذشته، کشتی ایران شاهد یک پدیده دیگر به نام میلاد ولی‌زاده بود که مبارزه خوب و جانانه‌ای را برابر محمدنژاد جوان دارنده برنز امیدهای جهان به نمایش گذاشت که در نهایت این مبارزه زیبا با برتری محمدنژاد جوان به پایان رسید.

محمدنژاد جوان سال گذشته نیز در جام تختی تا فینال آمد اما نتیجه را به علیرضا سرلک واگذار کرد.

به طور حتم همه منتظر رویارویی دوباره محمد نخودی و علی سوادکوهی در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم بودند. جایی که نخودی موفق شد برای دومین سال پیاپی در پیکارهای جهانی با قبول شکست در فینال مقابل جردن باروز مدال نقره بگیرد. اما همین باروز که در ۱۵ سال گذشته مقابل هیچ ایرانی شکست نخورده بود در فینال جام جهانی و در خاک آمریکا مغلوب یک ایرانی شد و او کسی نبود جز علی سوادکوهی که به سلطه باروز برای همیشه پایان داد.

البته سوادکوهی در لیگ ایران موفق شد زائوربک سیداکوف قهرمان جهان و المپیک را که در وزن اصلیش نبود در یک مسابقه پایاپای شکست دهد تا نامش به عنوان یک سدشکن در کشتی ایران پیش از پیش مطرح شود.

همین موضوع و برتری خفیف سوادکوهی در لیگ برتر مقابل نخودی حساسیت این مبارزه را دوچندان کرده بود و به نوعی برگزار کننده گل کشتی‌های روز نخست بودند.

دو آزادکار کشتی را بسته و دفاعی آغاز کردند به طوری که بعد از ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه سوادکوهی تک امتیاز تایم نخست را کسب کرد. ۲ آزادکار مازندرانی در تایم دوم برخلاف سه دقیقه نخست، کشتی بهتری را به نمایش گذاشتند تا اینکه نخودی با یورش به پاهای سوادکوهی حریفش را خاک کرد و ۲ امتیاز گرفت. در ادامه سوادکوهی برای جبران امتیازات حریف خود را به بیرون هدایت کرد و مبارزه را به تساوی کشاند و در فاصله یک دقیقه به پایان کشتی دوباره به پاهای نخودی رسید و در نهایت این مبارزه حساس با حساب ۴ بر ۳ به سود سوادکوهی به پایان رسید.

البته این پایان کار نیست و براساس چرخه انتخابی تیم ملی این ۲ در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باید به مصاف هم بروند.

از دیگر نکات مهم پنج وزن نخست کسب عنوان قهرمانی ۳ آزادکار در وزن های ۶۵، ۷۰ و ۹۲ کیلوگرم بود.

نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی آزاد جام تختی:

۵۷ کیلوگرم:
فینال: میلاد والی‌زاده ۶ – احمد محمدنژاد جوان ۷

۶۵ کیلوگرم:
فینال: ابراهیم الهی ۲ – محمدرضا شاکری ۹

۷۰ کیلوگرم:
فینال: علی اکبر زرودی یک - محمد بخشی ۲

۷۹ کیلوگرم:
فینال: علی سوادکوهی ۴ – محمد نخودی ۳

۹۲ کیلوگرم:
فینال: محمدمبین عظیمی ۵– محمدجواد ابراهیمی ۲

اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست:

کیلوگرم: ۱- احمد محمدنژاد جوان ۲- میلاد ولی زاده ۳- ابراهیم خواری و علی مومنی ۵- مقیب اله نظامی (افغانستان) و مجتبی سلطان زاده

۶۵ کیلوگرم: ۱- محمدرضا شاکری ۲- ابراهیم الهی ۳- محمدعلی عموزاد و کیان محمودجانلو ۵- علی علیزاده و آرمین حبیب زاده

۷۰ کیلوگرم: ۱- محمد بخشی ۲- علی اکبر زرودی ۳- مرتضی قیاسی و رحمان رحیم پور ۵- امیررضا اکبرزاده و محمد قاسمعلی

۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی ۲- محمد نخودی ۳- سبحان یاری و عبداله شیخ اعظمی ۵- محمد باقری و مصطفی قیاسی

۹۲ کیلوگرم: ۱- محمدمبین عظیمی ۲- محمدجواد ابراهیمی ۳- ارشک محبی و سبحان اصغری ۵- حسین شهبازی و محمدرضا قیاسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha