نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیانات رهبری را خط مشی قرار دهند

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خط مشی خود را بر اساس بیانات مقام معظم رهبری دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت دهه کرامت بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته نکات مهمی برشمردند و تاکید داشتند از رفتار اشرافی و نگاه از بالا به مردم پرهیز شود و نشست با مردم بر اساس تواضع باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که نمایندگان مجلس سرافرازانه وارد مجلس شدند و اینگونه نیز باید خارج شوند عنوان کرد: براساس این نصحیت مقام معظم رهبری نمایندگان نیز باید خط مشی خود را بر این اساس ادامه دهند و در باقیمانده عرصه خدمتگزاری، خدمات بیشتری انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت:‌در این ایام باید با برنامه های دینی فرهنگی نشاط و سرور را بین مردم گسترش داد و با معرفت افزایی، محبت را در وجود مردم مسلمان و شیعه عمق بخشید تا این محبت در گفتار و رفتارمان نمایان شود.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره سیره امامان و معصومان تاکید کرد: دهه کرامت باید منجر به افزایش ضریب اطاعات و پیروی از پیشوایان معصوم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی در لرستان بیان کرد: بنیاد علوی در بخش هایی از ۲ شهر کوهدشت و الیگودرز، تسهیلات خوبی برای مسکن، راه روستایی و محرومیت زدایی در نظر گرفته که این امر فرصت خوبی برای توسعه در این مناطق است.

وی گفت: مسوولان از فرصت ایجاد شده برای محرومیت زدایی در این نقاط استان استفاده کنند همچنین حمایت و نظارت های لازم باید انجام شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات سال گذشته بنیاد علوی به این ۲ منطقه ادامه داد: تسهیلات خوبی نیز به کمیته امداد و بهزیستی داده شده است که باید در این زمینه تدبیرهای لازم به منظور نتیجه بخشی این طرح ها انجام شود.

وی افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و همه نهادهای انقلابی برای غلبه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی در تلاش هستند و این جای تشکر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به سفرهای ربیس جمهور به کشورهای دیگر عنوان کرد: این تلاش ها برای وضعیت بهتر اقتصادی مردم است ولی دولت و مجلس شورای اسلامی به خدمتگزاران استان توجه کنند تا طرح های بلند مدت و میان مدت به نتیجه برسد و علاوه برآن برای زمان کنونی مردم و حل مشکلات برنامه عملیاتی داشته باشند تا آثار این اقدامات در کوتاه مدت، مشاهد شود.

وی افزود: برخی مردم نیز در تامین اقلام مورد نیاز روزانه با سختی فراوانی روبرو هستند که باید اقدامات کوتاه مدت برای رفع این نیازها صورت گیرد.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز ایجاد اشتغال، تولید، مهار تورم، کار اقتصادی و خدمتگزاری بی منت در همه عرصه ها به مردم عبادت است و استقلال و سازندگی کشور را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار، رنج جوانان و خانواده ها را کاهش می دهد افزود:‌ آمارهای موجود اشتغال موقت هستند و اشتغالزایی پایدار در استان پایین است در حالیکه جوانان مومن و متدین باید بتوانند تشکیل خانواده بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha