۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85115564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه خرم‌آباد: مصوبات مجلس در مورد جوانی جمعیت اجرا شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مصوبات مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از زوج‌های جوان و جوانی جمعیت باید اجرا و پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: کم جمعیتی موجب سلب اقتدار و مانع پیشرفت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: ما نیازمند این هستیم که هر زوج حداقل سه فرزند داشته باشد تا از این بحران عبور کنیم.
وی افزود: مسوولان به دنبال مشوق‌های بهتر و تصمیمات مهم‌تر برای حمایت از فرزندآوری باشند.
خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به پیروزی غرورآفرین گروه ۸۸ ارتش جمهوری اسلامی ایران با ناو شکن ملی دنا و طی مسافت ۷۰ هزار کیلومتر دریانوردی تصریح کرد: این حرکت شجاعانه فقط از سوی یک کشور ابر قدرت می‌تواند انجام شود و این برنامه جامع عمل پوشاندن به این فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند ما به دریانوردی طولانی نیاز داریم.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: پیروزی غرور آفرین نیروی دریایی ارتش سیلی محکمی به دشمنان نظام و منافقان است.
امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به روز اول ذی القعده و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اشاره کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای فضائل اخلاقی بی‌شماری است که یکی از آن حق شفاعت در قیامت است.
وی با تاکید بر اینکه اسلام و پیشوایان دینی کرامت و جایگاه رفیع برای دختران قائل بودند، افزود: دختران در خانه طراوت زندگی، همدم گرانبها هستند و دخترداری عبادت است.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به برنامه‌های دینی و مناسبی که توسط نهادهای انقلابی برای دختران اجرا می‌شود، افزود: دختران انقلابی با حضور در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و رعایت حجاب نقش آفرینی بیشتری در جامعه خواهند داشت.
امام جمعه خرم‌آباد به دوم و سوم خردادماه سالروز حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوم خرداد سالروز عملیات حاج عمران توسط تیپ سرافراز ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و تقدیم ۳۰۰ شهید در راه آزادسازی پادگان حاج عمران و شهر پیرانشهر در سال ۱۳۶۵ بود.

وی بیان کرد: روز سوم خرداد ۱۳۶۱ نیز لرستان در عملیات آزادسازی خرمشهر خوش درخشید و ۲۰۰ شهید عزیز تقدیم انقلاب نمود بطوری که رهبر معظم انقلاب پس از این ۲ رویداد فرمودند: رزم مردان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است.
نماینده ولی فقیه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز بسیج عشایر گفت: عشایر به عنوان ذخایر و پشتوانه انقلاب و مردم با تولید، مهمان نوازی، کم توقعی پشتیبانی از نظام و ولایت خدمات ارزنده‌ایی به کشور ارائه می نمایند و جا دارد مسوولان، مدیران کشوری و استان خدمت رسانی را به این قشر مولد افزایش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha