۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85122749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال مرزنشینان آستارا از خادمان حرم رضوی

۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85122749
استقبال مرزنشینان آستارا از خادمان حرم رضوی

آستارا- ایرنا- جمعی از مردم مومن و ولایتمدار شهرستان مرزی بندر آستارا روز جمعه همزمان با دهه کرامت از خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک بارگاه نورانی امام هشتم، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار نفر از کاروان خادمان حرم مطهر رضوی که به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت و زادروز با سعادت حضرت امام رضا (ع) از سه‌شنبه گذشته وارد استان گیلان شده بودند، روز جمعه با استقبال جمعی از مردم و مسئولان آستارا وارد این شهرستان شدند.

مرد و زن، پیر و جوان از قشرهای گوناگون که از شب گذشته بی‌صبرانه در انتظار کاروان خادمان حرم رضوی بودند، از صبح امروز به سمت مسجد غربا حرکت کردند و حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح با دستانی باز به استقبال تبرکی از بارگاه هشتمین ستاره نورانی آسمان امامت و ولایت شتافتند.

خادمان، پرچم سبز رنگ مبارک بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) را که به عنوان تحفه‌ای از سرزمین میزبان امام رئوف به همراه داشتند، در میان حاضران در مسجد به گردش درمی‌آوردند و حاضران به ترتیب برخاسته و به نشانه عرض ارادت دست به سینه در برابرش تعظیم می‌کردند.

حضور خادمان رضوی و مدیحه‌سرایی برای ساعاتی حال و هوای خاصی به آستارا بخشیده و به‌ویژه فضای مسجد غربا را معنوی کرده بود؛ آنها که در دل حاجتی داشتند، دستی بر پرچم می‌کشیدند و بعضی که می‌گفتند حاجت روا شده‌اند، بوسه‌ای بر پرچم زده و مبلغی به عنوان نذر تقدیم می‌کردند.

در ادامه مراسم حتی هوای گرم و شرجی این روزهای آستارا مانع حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشد و بانوانی که تعدادشان بیشتر از مردان بود، نماینده خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک بارگاه مقدس آن امام همام را در مسیر بین مسجد غربا تا مصلی نمازجمعه با نوای یا رضا بدرقه کردند.

دبیر خدمت رضوی آستارا در این زمینه گفت: شرکت در مراسم دعای کمیل در مزار شهدای گمنام آستارا، مراسم استقبال در پاسگاه مرزی باغ سیروس، مراسم استقبال در بیمارستان شهید بهشتی و حضور در خانه چهار نفر از شهیدان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در این شهرستان است.

بهرام تسلی‌نیا همچنین استقبال مردمی در مسجد غربا و راهپیمایی به سمت مصلی نمازجمعه، مراسم استقبال و مداحی بین خطبه‌های نمازجمعه در مصلی، استقبال از خادمان در آسایشگاه معلولان ویرمونی و برپایی ایستگاه‌ صلواتی و اهدای تبرکات آستان مقدس را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای کاروان خادمان رضوی در آستارا عنوان کرد.

یکم ماه قمری ذی‌القعده، زادروز کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است و امسال ۴۰۰ شهر در استان‌های مختلف کشور به همین مناسبت میزبان خادمان حرم رضوی هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha