تلاش‌ها برای خروج فرد متوفی از غار "بزداغی" خراسان‌شمالی ادامه دارد+ فیلم

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: نیروهای امدادی از ۲ روز گذشته در محل حادثه غار "بزداغی" مانه و سملقان مستقر شدند و اقدامات عملیاتی برای خروج فرد متوفی همچنان ادامه دارد.

ابوالفضل محبان روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز پنجشنبه (چهارم خرداد) سالجاری با دریافت مفقود شدن یک فرد در منطقه "بزداغی" شهرستان مانه و سملقان، تیمی از امدادگران جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: تیم واکنش سریع پس از ساعت ها جست و جو، موفق به پیدا کردن جسد این فرد در داخل غار شدند و در ۲ مرحله عملیات چندین معبر از غار برای خروج فرد فوت شده تعریض گردید.

محبان ادامه داد: در آخرین تلاش ها برای خروج متوفی از غار، امدادگران فنی خراسان رضوی و سرپرست تیم هلال احمر حین عملیات دچار مسمومیت گاز شدند که خوشبختانه توانستند از غار خارج شوند.

وی گفت: کپسول های اکسیژن و دراگر ماسک های آتش نشانی در قسمت های مختلف غار قرار داده شده اما به دلیل تنگ بودن معابر در برخی نقاط بویژه انتهای غار امکان استفاده بسیار دشوار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: ادامه مراحل خروج متوفی مشروط به تثبیت شرایط اکسیژن داخل غار است و امدادگران با یک ماموریت سنگین و فرسایشی روبرو هستند.

به گزارش ایرنا، غارهای متعددی در خراسان شمالی وجود دارد که مهمترین آنها غار بیدک بجنورد، غارهای هنامه، کافر قلعه، پوستین دوز و سلیمان در محدوده شهرستان شیروان، گنج کوه در نزدیکی شوقان شهرستان جاجرم، کنه گور، آرماتلو، رئین و کفترک در شهرستان مانه وسملقان و غارهای گسک، گورپان، نوشیروان و بابا قدرت در محدوده شهرستان اسفراین است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha