نجات جان ۳۹۷ نفر در عملیات‌های امدادی هلال احمر در یک هفته اخیر

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی به ۱۸۹۰ نفر در حوادث یک هفته گذشته، گفت: نجاتگران و امدادگران با کمک تجهیزات امدادی، جان ۳۹۷ نفر را نجات دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به گزارش عملیات امدادونجات؛ از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ششم خرداد ۱۴۰۲) گفت: در یک هفته گذشته، ۷۰۸ مورد عملیات امدادونجات شامل عملیات جاده‌ای، سوانح جوی، شهری و کوهستان توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، امدادگران و نجاتگران به ۱۸۹۰ نفر امدادرسانی کردند و جان ۳۹۷ نفر را نجات دادند.

محمودی افزود: در این مدت، ۲۷۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۹۸ نفر نیز از خدمات سرپایی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر با استفاده از تجهیزات و امدادی در ۸۰‌ مورد عملیات رهاسازی نیز شرکت کردند که رهاسازی ۷۶ مصدوم در سوانح ترافیکی با کمک تجهیزات و تخصص امدادگران و نجاتگران انجام گرفت.

حمایت هلال‌احمر از بیماران اوتیسم 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن اوتیسم ایران و سازمان داوطلبان با هدف رفع نیازهای دارویی بیماران اوتیسم خبرداد.

این تفاهم‌نامه همکاری با برگزاری یک نشست مشترک با حضور وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران برای تامین بخشی از نیازهای دارویی بیماران نیازمند مبتلا به اوتیسم و برخی اقلام ضروری مانند پوشینه به امضا رسید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در این رابطه گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات دارویی و تامین برخی اقلام مانند پوشینه به بیماران نیازمند مبتلا به اوتیسم، جزو دستورکار حمایتی این سازمان قرار می‌گیرد.

وحید سلیمی‌ با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان داوطلبان با انجمن اوتیسم ایران در دهه کرامت، اظهار داشت: امید است خدمات اجتماعی و سلامت‌محور سازمان داوطلبان به این جامعه هدف خاص، گام موثری در راستای پاسداشت کرامت و تامین بیش از پیش امنیت خاطر بیماران اوتیسم و اطمینان خانواده‌های این جمعیت باشد.

صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران نیز در این جلسه بر اهمیت و ضرورت خدمات حمایتی از سوی جمعیت هلال‌احمر و دیگر حامیان، خیرین حقیقی و اشخاص حقوقی در راستای کمک به بیماران اوتیسم تاکید کرد و افزود: خانواده‌های بیماران اوتیسم در زیر چتر حمایتی سازمان‌ها وخیرین، قوت قلب بیشتری برای نگهداری از بیماران خود و تحمل مشکلات این مسیر خواهند داشت؛ از این رو باید با هم‌افزایی و همکاری، تداوم و تحقق چنین تفاهم‌نامه‌هایی مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

آغاز به‌کار نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» با حضور سازمان تدارکات پزشکی

نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حضور سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر و شرکت‌های تابعه آغاز به کار کرد.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی ایران هلث با حضور شرکت‌های تابعه سازمان تدارکات پزشکی و دیگر شرکت‌های توانمند داخلی در راستای معرفی توانمندی‌های صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی از تاریخ ۶ تا ۹ خرداد سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است.

شرکت‌های تجهیزات پزشکی هلال ایران، داروسازی سها، سها جیسا، بازرگانی سها کیش و پخش سها هلال در سالن شماره ۱-۴۴ از ساعت ۸ تا ۱۵ با حضور در غرفه‌های خود به معرفی محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت.

در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در زمینه دارویی، تجهیزات پزشکی و دارویی محصولات و خدماتشان را ارائه خواهند داد و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ضمن معرفی محصولات و خدمات خود، فرصتی برای تعامل با شرکت های همکار، برندینگ و معرفی محصولات و توانمندی‌ها در سطح بین‌المللی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و توسعه کسب و کار ایجاد خواهند کرد.

نجات جان ۳۹۷ نفر در عملیات‌های امدادی هلال احمر در یک هفته اخیر

نکاتی بهداشتی که زائران حج در استراحتگاه‌های بین راهی باید رعایت کنند

استراحتگاه‌های بین راهی یکی از مراکزی است که می‌تواند در انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر نقش داشته باشد بنابراین زائران حج تمتع باید نکات بهداشتی مربوط به این استراحتگاه‌ها را رعایت کنند.

علیرغم آنکه در این استراحتگاه‌ها معمولا مدت زمان توقف حجاج کوتاه و در حد چند دقیقه است، اما در همین مدت کم، با ازدحام جمعیت، مخصوصا در سرویس‌های بهداشتی، مواجه هستیم؛ از طرفی انتقال ویروس از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان در محیط امکان‌پذیر است و ویروس‌ها می‌توانند در فاصله ۱ تا ۲ متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود.

همچنین راه دیگر انتقال، تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلیدهای برق و کلیه وسایلی است که به طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود.

بنابراین لازم است حجاج برخی از نکات بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به شرایط نامناسب سرویس‌های بهداشتی بین راهی زائرین درصورت امکان از خوردن و آشامیدن زیاد در طول مسیر و قبل از آن پرهیز کنند تا مجبور نشوند از این مکان‌ها زیاد استفاده کنند. از ماسک‌های مناسب استفاده کنند (در صورت محرم بودن از ماسک‌های غیر دوخته استفاده شود)

در صورت استفاده از توالت فرنگی قبل از کشیدن سیفون توالت فرنگی، درب آن را بگذارید تا میکروب‌ها در هوا پخش نشوند. برای دست زدن به دستگیره‌ها نیز در صورت امکان از دستکش یا دستمال کاغذی استفاده کنند.

هنگام خارج شدن از توالت حتما دست‌ها را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب وصابون بشویند.

هرگونه زباله را در سطل‌های مخصوص بریزند و بدون دست زدن به در و دیوار و وسایل دیگر به اتوبوس خود مراجعه کنند. در صورت امکان مواد ضدعفونی‌کننده بی بو به همراه داشته باشند. از مصرف مواد غذایی و هرگونه آشامیدنی در محیط سالن استراحتگاه نیز اجتناب کنند.

در صورت نیاز به ادای نماز در بین راه حتماً از سجاده شخصی استفاده و در صورت توزیع غذا بین حجاج بلافاصله مصرف شود.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز پنجشنبه ۴ خرداد با تاکید بر ضرورت بازدیدهای بهداشتی از هتل‌های زائرین، گفت: شایع‌ترین بیماری در مراسم حج، بیماری‌های تنفسی است که به اشکال مختلف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا بروز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha