۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85123769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس آزاد شدند

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85123769
۴۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس آزاد شدند

شیراز-ایرنا- همزمان با دهه کرامت و در قالب طرح نذر رهایی ۴۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در فارس آزاد و به آغوش خانوده بازگشتند.

به گزارش دریافتی ایرنا، این مراسم شنبه به صورت نمادین و با حضور تعدادی از این زندانیان در حرم مطهر حضرت احمد بن‌ موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم بیان کرد: ارزش ریالی این مرحله از طرح نذر رهایی بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

سردار یدالله بوعلی ضمن تجلیل از نقش آفرینی فعال و تاثیرگذار بسیجیان فارس در طرح نذر رهایی، عنوان کرد: طرح نذر رهایی با همکاری ستاد دیه استان، دادگستری، سازمان زندان‌ها، کمیته امداد، اداره کل ورزش و جوانان، اتحادیه اصناف، سپاه فجر و سایر نهادها در فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند و ارایه مشاوره حقوقی و خدمات دندانپزشکی به زندانیان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح نذر رهایی است.

۸۳۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های فارس

رییس کل دادگستری استان فارس نیز در این مراسم بیان کرد: هم اکنون ۸۳۸ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: مبلغ بدهی این زندانیان ۴۰۰ میلیارد تومان است.

پیش از این مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس، از آزادسازی ۴۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داده بود.

به گفته روح‌الله مهبودی از این ۴۵۰ زندانی، ۲۰۰ نفر با همت و کمک سازمان بسیج حقوقدانان فارس و ۲۵۰ نفر دیگر از این زندانیان توسط بنیاد برکت رضوی وابسته به آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با اشاره به یازده مرحله قبل برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان فارس، تصریح کرد: تا این مرحله، ۲هزار و ۹نفر زندانی با همت بسیجیان و خیرین، ستاد دیه و همراهی بسیج حقوقدانان فارس آزاد شده‌اند.

به گفته وی، از این تعداد زندانی آزادشده تا کنون، یک هزار و ۸۹۵ نفر مرد، و ۱۲۲ نفر زن با مجموع ۱۹۰میلیارد و ۸۶۰ بدهی بوده که از این مقدار، ۱۴۳میلیارد و ۱۰ میلیون تومان را طلبکاران گذشت کردند و ۴۸میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان توسط خیرین و بسیجیان نواحی استان و ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha