۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85124153
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85124153
بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

همدان- ایرنا- ضعف نظارت و مدیریتی باشگاه پاس سال‌ها پایدار مانده و محصول این بی‌تدبیری در دوره‌های گذشته، سه سقوط تلخ به لیگ‌های پایین، انباشته شدن بدهی‌های مالی و نارضایتی عمومی هواداران فوتبال دوست همدانی بوده است.

به گزارش ایرنا، از خردادماه سال ۱۳۸۶ تاکنون تیم پاس هیچ گاه طعم شیرین صعود یا کسب نتایج درخشان در لیگ‌های مختلف کشور را تجربه نکرده و همواره روند نزولی داشته است.

تیمی که با هزار بوق و کرنا زمینه انتقالش به همدان فراهم شد و هیجان لیگ برتری شدن فوتبال این استان خیلی زود فروکش کرد و در ادامه نیز هیچ دستاوردی در کسب موفقیت و بازگشت دوباره به لیگ برتر نداشت.

پاس در این سال‌ها با وجود ناکامی در نتیجه گیری، همچنان محبوب هواداران باقی مانده و آن‌ها امیدوارند با ورود دادستانی و سایر مسئولان ارشد استان به پرونده بلاتکلیفی تیم، شرایط بهبود یابد.

۲ میلیارد بدهی در فصل جاری

سرپرست تیم پاس در این باره می‌گوید: ورود حسن خانجانی موقر دادستان همدان به پرونده پاس مطالبه اعضای تیم بود که امیدواریم با همراهی سایر مسئولان اجرایی استان، یکبار برای همیشه مشکلات حل و فصل شود.

محمدرضا آرتیمانی افزود: مهمترین مساله در تیم پاس بدهی‌های انباشته شده است و برای فصل جاری به دلیل پرداخت نشدن طلب اعضای تیم، حدود ۲ میلیارد تومان باید اختصاص یابد در غیر اینصورت باید منتظر شکایت آن‌ها در فدراسیون و منع دوباره در فعالیت‌های باشگاه پاس باشیم.

وی اضافه کرد: باشگاه از فصل‌های گذشته نیز به مربی، بازیکن و سایر عوامل تیم بدهکار است که انتظار داریم با جدیت به این وضعیت رسیدگی شود چرا که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و ممنوعیت عقد قرارداد برای فصل آینده می‌شود.

آرتیمانی خواستار تعیین تکلیف مدیریتی باشگاه پاس شد و افزود: هواداران توقع دارند تا تکلیف دولتی یا خصوصی بودن مدیریت کلان باشگاه مشخص شود.

وی بیان کرد: همه ساله به دلیل مشکلات مالی و کم توجهی به مسایل تیم از سوی مدیران اجرایی نمی‌توانیم شرایط را برای صعود مهیا کنیم.

بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

انتظارها یک سویه است

مدیرعامل باشگاه پاس همدان نیز گفت: انتظارها از ما یک سویه است و در این مدت که در ۲ مقطع مدیریت باشگاه را پذیرفتم، هرگز عزم و اراده راسخ را از سوی مسئولان برای حل مشکلات تیم مشاهده نکردم.

حمیدرضا عابری منصور افزود: پاس فارغ از اینکه در سطح اول فوتبال کشور به عنوان تیمی پرافتخار و قدیمی شناخته شده است، فرصت طلایی را برای استان در راستای ایجاد فضای سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی ایجاد و انبوه پرشماری هوادار، بازیکن، مربی، پیشکسوت و سایرین را با خود همراه کرده است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم ارگان‌های مختلف با توجه به اهمیت جایگاه پاس، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند چرا که این تیم دلخوشی هزاران جوان همدانی است که اگر غفلت کنیم، از فضای سالم ورزشی رها شده و شاید به سمت معضلات اجتماعی کشیده شوند.

عابری منصور با اشاره به اینکه بارها نسبت به ارایه طرح‌های اقتصادی، درآمدزایی و اشتغالزایی با عنوان باشگاه پاس به مسئولان ورزش استان اقدام کرده‌ام اما اراده‌ای دیده نشد، بیان کرد: در سطح شهرستان همدان به قدری امکانات و فضای ورزشی وجود دارد که می‌توان در راستای تحقق منابع مالی پایدار برای تیم پاس، تبدیل به احسن کرد.

مدیرعامل پاس: بارها نسبت به ارایه طرح‌های اقتصادی، درآمدزایی و اشتغالزایی تحت عنوان باشگاه پاس به مسوولان ورزش استان اقدام کرده‌ام اما اراده‌ای دیده نشد

وی، زمینه سازی برای ایجاد یکی از مجموعه‌های ورزشی استان به کمپ‌های تمرینی در سطح کشور، طراحی مدل درآمدزایی مناسب با ارتقا سطح خدمات دهی در هتل موسوم به وندیک به مشتریان ورزش دوست که مالکیت آن با دستگاه ورزش استان است و نیز احیای صدها زیرساخت مناسب اقتصادی به سود تیم پاس را مورد توجه دانست.

بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

مدیرعامل باشگاه پاس همدان خاطرنشان کرد: امسال یکی از با تعصب‌ترین تیم‌های دوران فعالیت باشگاه را در اختیار داشتیم، از کادر فنی گرفته تا بازیکنان و سایر عوامل تیم با وجود صدها مشکل مالی، با شرافت تا پایان بازی‌ها در کنار ما بودند و به آن‌ها افتخار می‌کنم.

وی خواستار تعیین تکلیف بدهی‌های باشگاه پاس شد و افزود: این بدهی‌ها باعث شده تا پاس نتواند روند روبه رشد خود را داشته باشد و با وجود تلاش‌های فراوان در پرداخت بخشی از مطالبات، به دلیل حجم بدهی‌ها بازهم با مشکل مواجه هستیم.

عابری منصور تاکید کرد: برای بازگشت پاس به دوران اوج خود نیاز به همگرایی و عزم همه جانبه مسئولان اجرایی استان داریم تا یکبار برای همیشه این تیم از وضعیت نامطلوب فعلی خارج شود.

برای بازگشت پاس به دوران اوج خود نیاز به همگرایی و عزم همه جانبه مسئولان اجرایی استان داریم تا یکبار برای همیشه این تیم از وضعیت نامطلوب فعلی خارج شود.

وی افزود: تیم شمس آذر با قدمتی بسیار کوتاه، اما با حمایت خوب مسئولان اجرایی قزوین و برنامه ریزی مناسب باشگاه توانست با اقتدار راهی لیگ برتر شود در حالیکه به لحاظ زیرساخت‌های ورزشی پایین‌تر از استان همدان است و تا فصل قبل آنچنان در کشور نیز مطرح نبود.

وی گفت: تا زمانیکه حمایت‌ها شعارگونه باشد و اقدام در عمل صورت نگیرد، نمی‌توان وضعیتی بهتر از حالا برای تیم پاس انتظار داشت.

مدیرعامل پاس با قدردانی از ورود دادستانی به رسیدگی به مشکلات این باشگاه گفت: فرصتی تا شروع دوباره مسابقات لیگ ۲ باقی نیست و طبق اعلام فدراسیون در نیمه نخست شهریورماه آغاز خواهد شد و اگر تکلیف تیم هرچه زودتر روشن نشود، چه بسا حضور قدرتمند و با برنامه در مسابقات فصل جدید را هم از دست بدهیم.

بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

پاس باید به سطح اول فوتبال کشور برگردد

دادستان همدان نیز تاکید دارد که با برنامه ریزی مناسب و کمک از بخش خصوصی باید زمینه فراهم شود که تیم پاس به سطح اول فوتبال کشور بازگردد.

حسن خانجانی موقر با بین اینکه جوانان نیازمند کار و سرگرمی‌های سالم هستند، افزود: نوجوانان و جوانان نیاز به تخلیه هیجان دارند که اقتضای این قشر است و اگر جامعه‌ای برای آن‌ها برنامه نداشته باشد دچار مسایل ضد اجتماعی عدیده‌ای می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم پاس در همدان گفت: زمانی که مسابقات پاس در لیگ برتر به میزبانی همدان برگزار می‌شد ورزشگاه مملو از تماشگر جوان و نوجوان بود و همین باعث تخلیه هیجانات این قشر می‌شد.

دادستان همدان خاطرنشان کرد: زمانی که پاس در جام حذفی در همدان پرسپولیس را با افشین قطبی و ستارگان بی‌شمارش شکست داد تا هفته‌ها جوانان و نوجوانان از این موضوع خوشحال و خرسند بودند و در مورد آن صحبت می‌کردند و امروز نیاز است با برنامه ریزی مناسب و کمک بخش خصوصی شرایط برای حضور این تیم در سطح اول کشور فراهم شود.

بارقه‌های امید برای پاس همدان زنده شد

برای کمک مالی منع قانونی داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز می‌گوید: بر اساس قانون نمی‌توانیم به عنوان بخش دولتی در ورزش حرفه‌ای ورود پیدا کنیم و در کمک مالی به تیم‌های خصوصی و حرفه‌ای منع داریم.

علی حقیقی افزود: با وجود همه موانع قانونی سعی شده با در اختیار قراردادن امکانات تمرینی و مسابقه‌ای، از پاس همدان و سایر تیم‌ها حمایت شود و امسال در حد توان کمک کردیم.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف هیات مدیره و هیات امنا باشگاه پاس و همچنین وضعیت خصوصی یا دولتی بودن این تیم به همراه ایجاد منابع مالی پایدار، خواست دستگاه ورزش استان از مسئولان اجرایی است.

امتیاز لیگ برتری تیم پاس خردادماه ۱۳۸۶ به همدان انتقال یافت اما دوام چندانی در این سطح از لیگ نداشت و بهار سال ۱۳۹۰ به لیگ دسته یک سقوط کرد.

پاس با وجود تغییرات فراوان در عرصه مدیریتی، کادر فنی و انباشته شدن بدهی‌ها، در بهار سال ۹۵ به لیگ دسته دوم سقوط کرد و سپس اردیبهشت ماه سال ۹۷ راهی لیگ دسته سه کشور شد.

پاس تیرماه سال ۱۳۹۷ با خرید امتیاز پرسپولیس مشهد بازهم به لیگ دسته دوم فوتبال کشور بازگشت و از آن زمان تاکنون علاوه بر انباشته شده بدهی‌های مالی، همچنان موفق به صعود نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha