صحرایی فردی توانمند و متخصص برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، صحرایی را فردی توانمند و متخصص برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کرد و گفت: وی با توجه به تخصص، تجارب و نوع تفکری که دارد برای بدنه این وزارتخانه موثر و مفید خواهد بود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضامراد صحرایی از سوی دولت به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در این موضوع دو محور مطرح است، نخست اعتماد به فردی که از سوی دولت به مجلس معرفی شده و دوم اینکه رویکرد نمایندگان درباره این معرفی چگونه است؟

وی افزود: نمایندگان مجلس بررسی‌ها و جمع بندی کلی خود را در این باره انجام می‌دهند و اگر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را فردی توانمند ببینند به وی رای خواهند داد.

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به نشستی که با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش داشته است، تاکید کرد: در این نشست برنامه‌ها، رویکرد و اهداف صحرایی برای مدیریت آموزش و پرورش بررسی شد و من وی را فردی توانمندی می‌دانم.

وی درباره انتظاراتی که از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از کسب رای اعتماد مجلس وجود دارد، گفت: به سرانجام رساندن نظام رتبه بندی معلمان، بهبود معیشت این قشر زحمت کش کشور و توسعه زیرساخت‌های مدارس کشور از جمله انتظارتی است که مردم و نمایندگان مجلس از وزیر آینده آموزش و پرورش دارند.

غضنفرآبادی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند، باید مشکلات معلمان را با دید بهتر و بالاتر رصد و رفع کرد. همچنین در وزارت بزرگ آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد که به نظر می‌رسد باید بیش از گذشته در راستای فرهنگ سازی تلاش شود.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: مردم از جامعه فرهنگی و آموزشی کشور انتظارات به حقی دارند که باید برای بهبود و تقویت آن و رفع چالش‌های موجود اقدام کرد.

وی با بیان اینکه همراهی نکردن برخی از نمایندگان مجلس برای تایید وزرای پیشنهادی دولت آسیب به جامعه و مردم است، گفت: در سال آخر مجلس، برخی از نمایندگان برای کسب رای لازم از حوزه انتخابی رویه انتقادی در پیش می گیرند که این ظلم دولت و مردم است.

غضنفرآبادی با بیان اینکه دولت، نهایت تلاش خود را برای بهبود شرایط مردم به کار می‌برد، تصریح کرد: با وجود شرایطی که به دولت سیزدهم تحمیل شد و مشکلاتی که از دولت گذشته به جا مانده بود، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کشور رو به پیشرفت است و بی انصافی است که فردی بخواهد با تخریب وزرای پیشنهادی دولت یا بدنه دولت پایگاه رای آوری خود را تقویت کند. البته مردم هوشیارند و حواس آنها به این سیاسی کاری‌ها است.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: با وجود برخی مشکلات باید همدلی و تفاهم با یکدیگر را در راستای رفع مشکلات به کار بگیریم و برخی از ضعف‌ها و نقص‌هایی که وجود دارد به فرد خاصی نسبت ندهیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد. جلسه رای اعتماد وی نهم خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha